Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@19:28:05 GMT

رایزنی عراق با اروپا در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۹۹۵۹

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری المعلومه، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق دیروز(شنبه) با سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در بغداد دیدار و گفت وگو کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست‌وزیر عراق  اعلام کرد که در این دیدار در رابطه با تحولات اخیر منطقه و مسائل مورد اهتمام دو طرف از جمله موضوع هسته‌ای ایران و موضع مشابه دو طرف در راستای کاهش تنش و رسیدن به راه های مسالمت آمیز که منجر به دور شدن منطقه و جهان از خطر می شوند بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم