Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:25:23 GMT

توقیف مرسوله‌های پستی قاچاق توسط پلیس راه آهن

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۰۰۰۷

توقیف مرسوله‌های پستی قاچاق توسط پلیس راه آهن

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حشمت اله ملکی در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران دایره آگاهی در انبار توشه راه آهن، پس از تخلیه واگن باری قطار اهواز- تهران به تعداد ۶۰۴ کارتن و گونی حاوی انواع کالا در پوشش بسته پستی مشکوک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اغلب قاچاقچیان در قالب بسته پستی از طریق خطوط ریلی اقدام به قاچاق کالا می‌کنند تا به سهولت بتوانند به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند، که همکاران ما با توجه به عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی از سوی نمایندگان اداره پست، اجازه هرگونه فعالیت را به آنان نداده و مجبور به توقیف بار مکشوفه شدند.

فرمانده پلیس راه آهن کشور تصریح کرد: با کسب تکلیف و در اجرای دستورات مقام قضائی با حضور نمایندگان اداره پست، بار توقیف شده به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت از ۶۰۴ کارتن و گونی ۳۱۱ کارتن آن تحت عنوان مرسوله پستی تحویل نماینده اداره پست گردیده و الباقی آن حاوی ۱۶ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، پوشاک و لوازم آرایشی، قاچاق محسوب گردیده و برابر دستور مقام قضائی تحویل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شد.

وی در ادامه ارزش ریالی کالای مکشوفه را به نظر کارشناسان ۳۲ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمک به رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی، اقدامات فنی پلیسی اعم از پایش و بررسی کالاهای وارده و صادره در ایستگاه‌ها و انبار توشه، رصد مجرمان و قاچاقچیان که قصد قاچاق کالا از طریق خطوط ریلی را دارند به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار دارد.

کد خبر 4714143 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق کالا دستگاه ماینر پلیس راه آهن شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش دستگیری سارق اربعین حسینی پیروز حناچی بانک سرمایه محسن حاجی میرزایی شهر تهران شورای شهر سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: سرجنگلبان و مأمورین سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

متخلف که اقدام به قطع درختان ارزشمند جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه بوسیله دواب می‌نمود، شناسایی و پس از تنظیم پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل