Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد کردستان گفت: برخی از علمای اهل سنت تعابیری شفاف و‌ زیبا از امام حسین (ع) دارند که مشابه آن در هیچ جایی نیست. ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن پیشوایی علوی صبح امروز در برنامه مشق عشق در مورد جایگاه والا و‌ احترام امام حسین(ع) در عقاید اهل تسنن اظهار داشت: زمانیکه صحبت از امام حسین(ع) به میان می‌آید در حقیقت درباره یک عقیده، فکر و اندیشه صحبت می‌شود و در واقع صحبت از یک راه مستقیم و راهبردی است که ما را به یک هدف مشخص می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به یکی از فلسفه‌‌های برسر زبان بودن نام امام حسین(ع) در دل و زبان مردم اشاره کرد و افزود: اسم و معرفت این امام بزرگوار در دل و وجود همه افرادی که در تاریخ اسلام در بین مذاهب مختلف اسلامی و‌ حتی فراتر از جغرافیای اسلامی و کسانی که پیرو دین خاصی نبوده و دین مشخصی ندارند رخنه کرده و افرادی که ذره‌ای جوانمردی، عدالت‌پیشگی و ظلم‌ستیزی در وجودشان باشد، مرام امام حسین (ع) در ذات آنها ‌نفوذ کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد کردستان تصریح کرد: عقیده و مسلک امام حسین(ع) یاری‌دهنده افراد مخلص بوده و مخاطبان خود را تا رسیدن به مقصد و هدف مشخص که همان اسلام و آزادگی و سنت پیامبر است، همراهی می‌کند.

وی با بیان اینکه ابی عبدالله الحسین یکی از کسانی‌ است که می‌تواند فرد را در رسیدن به حقیقت و زندگی سالم و بندگی خداوند متعال کمک کند، گفت: راه این امام بزرگوار روشن است و هرکسی که در این مسیر گام نهاده، به هدف خود رسیده و از برکات راه نیز استفاده کافی را برده است.

پیشوایی با ذکر اینکه علمای اهل‌سنت چه متقدمین و چه متأخرین، خلق و خوی والای پیامبر اکرم(ص) را دلیل اصلی نسبت صفات زیبا در آیات قران کریم و احادیث به ایشان بیان کردند و افزود: بزرگ‌ترین صفت پیامبر گرامی اسلام(ص) عبدالله یعنی بنده خداست که در بیشتر منابع تاریخی نیز امام‌حسین را اباعبدالله خطاب کرده‌اند.

کردستان| محبت به امام‌حسین(ع) و تنفر از دشمنان سیدالشهدا در کتب‌های اهل تسنن موج می‌زند آیت‌الله حسینی‌بوشهری: قیام امام حسین(ع) ‌هر روز پویاتر از گذشته می‌شودهرچه داریم از انقلاب است و انقلاب هم از برکت امام حسین (ع)

وی اظهار کرد: در اخلاق و‌ منش پاک این امام بزرگوار در تمام منابع که در طول تاریخ اسلام نوشته شده، یک ‌کلمه مأیوس‌کننده یا یک ‌توهین به مخاطب وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد کردستان به علت رخداد واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) از دیدگاه یکی از علمای اهل سنت اشاره کرد و گفت: صف‌آرایی دو اندیشه و تفکر اشرافی و قریشی در مقابل تفکر نبوی و اهل بیت نبوی عامل رخ دادن واقعه کربلا بود.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا در حقیقت  در دو جهت‌گیری و با دو رویکرد انجام شد، اضافه کرد: یکی مربوط به فکر نبوی و فکری است که منشاء در خاندان نبوت دارد و خواستار ادامه و ‌ماندگاری خلافت به شکل الهی در مقابل تفکر اشرافی سلطنتی و قریشی است.

رئیس دانشگاه آزاد کردستان با بیان اینکه برخی از علمای اهل سنت تعابیری شفاف و‌ زیبا از امام حسین دارند که مشابه آن در هیچ جایی نیست، خاطرنشان کرد: افرادی که در برابر مقدسات اهل‌بیت و توسل موضع‌گیری می‌کنند، آنها استمرار همان تفکر اموی هستند که با ظهور آن خلافت به سلطنت تبدیل شد.

پیشوائی در پایان سخنان خود به یکی از گفته‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی اشاره کرد و یادآور شد: دین اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) برای مردم بیان شد اما امام‌حسین(ع) عامل ماندگاری و بقای این دین است.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و مؤمنان شهر سنندج در مسجد دارالاحسان این شهر اظهار داشت: این دیار مرکز طریقت و شریعت و مرکز اولیا و اوصیا و مرکز شرف و عزت و مرکز مسجد و محراب و مناره و مرکز تکیه و خانقاه و مشایخ و زادگاه و مأمن ماموستا مفتی و هنرمندان و آیت الله مردوخ و جایگاه انسان‌های بزرگ و وارسته ای همچون مستوره اردلان و هزاران عالم دینی و مؤلفان کتاب‌های معنوی و شعرا بوده است.

وی در ادامه گفت: به راستی که کردستان مرکز مساجد و مناره هاست و پیامبر گرامی اسلام در وصف نماز در مسجد فرمودند اقامه یک رکعت نماز در مسجد قبای پیامبر و یک رکعت نماز در بیت المقدس به منزله اقامه هزاران رکعت نماز در بیت الله الحرام است بنابراین مسجد دارالاحسان نیز مرکز علما و روحانیون بزرگی بوده است و باید در مسجد نماز بپا دارید چون مساجد دانشگاه انسان سازی و پرورش روح است.

امام جمعه سنندج در ادامه به جانفشانی و از خودگذشتگی و فداکاری جوان سنندجی، زنده یاد آرمان بنفشی اشاره و شهادت ایشان را تسلیت گفت و افزود: امیدوارم که خداوند متعال به دل خانواده ایشان تسلی و صبر دهد.

ماموستا رستمی در ادامه به هفته کار و کارگر و موتور محرکه جامعه اشاره و این‌مناسبت را به کارگران زحمتکش تبریک گفت و افزود: عرق کارگر تا از جبینش خشک نشود باید حقش پرداخت شود و پیامبر بزرگوار اسلام این روایت را در مقام این عزیزان بیان کرد.

وی با تبریک هفته معلم به همه معلمان و کسانی که در امر تعلیم و تربیت فعالیت دارند تبریک گفت و افزود: شغل معلمی شبیه شغل انبیاست چرا که تعلیم و تربیت انسانها را بر عهده ایشان قرار داده است تا موجب رشد و تعالی آنها شود.

ماموستا رستمی در ادامه سخنانش از همکاری و همراهی  مردم کردستان به ویژه دختران و بانوان در اجرای طرح حجاب و عفاف یا طرح‌ نور که با نیروی انتظامی کردستان نهایت همکاری و تعامل دارند تشکر کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: ایجاد امنیت و آرامش کشور و ایجاد امنیت زندگی فردی، اجرای عدالت اجتماعی، رسیدگی به مسکن و  ایجاد اشتغال جوانان از جمله مواردی است که جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت می برد و این موارد از مطالبات مردمی است که امروز دولت در تلاش است که آن را توسعه دهد و اکنون وقت آن رسیده که با فرمایشات رهبری امروز مردم خودشان در سرنوشت خود سهیم باشند‌.

سکوت مجامع بین‌المللی به کشتار مسلمانان فلسطین درد بسیار بزرگی است

ماموستا رستمی خاطر نشان کرد: جنایت رژیم کودک کش و انسان کش صهیونیستی از حد درندگی و وجدان بالاتر رفته است و بی تفاوتی مجامع بین المللی در این میان درد بزرگی است به طوری که در طول مدت 200 روز جنگ و خونریزی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر کشته شده اند که از بین آنها ۱۴ هزار و ۷۸۵ مورد کودک و ۹ هزار و ۷۰۰ زن، ۴۸۵ کادر درمانی، ۱۴۰ نفر خبرنگار، 2 میلیون نفر آواره، ۱۸۰ ساختمان دولتی تخریب و ۲۳۹ مسجد مخروبه و   ۱۰۳ مدرسه مخروبه و ۳۲ بیمارستان از ارائه خدمت خارج شدند که  متاسفانه مجامع بین المللی باید این جنایت را محکوم کنند اما سکوت اختیار می کنند.

عفت و پاکدامنی زنان از جانب خداوند ارزانی شده است

وی در ادامه خطبه های عبادی این هفته افزود: این دین اسلام که ما به وسیله آن آزمایش و مورد آزمون قرار می گیریم، دینی است که رحمت بی کران دارد و مایه نجات انسانها و مسلمانان است. امروز اگر معنویت ضعیف شود جامعه به فنا می رود چرا که ما تاریخ داریم و از آنها مطلع هستیم.

وی به عفت زنان و بانوان و به الگوگیری از زنان بزرگ تاریخ بشریت و به شخصیت و پاکدامنی حضرت مریم علیها السلام مادر حضرت عیسی مسیح علیه السلام اشاره کرد و گفت: از جانب خداوند برای زنان احترام و عفت و حجاب و کرامات آمده است و حجاب و عفت مایه شرف و کرامت زنان مؤمنه و مسلمان است که نباید مورد خدشه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه شهر سنندج از ماموستایان و علما به عنوان وارثین رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم نام برد و افزود: علما و ماموستایان حق دارند نسبت به شما وفادار باشند و امیدواریم خداوند متعال به تمام مؤمنان توفیق سعادت و سربلندی و قدم‌ نهادن در راه اعتلای پرچم اسلام عطا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)