Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه میاندوآب گفت: فلسفه پرداخت زکات برای تعادل جامعه و کاهش فاصله بین غنی و فقیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده صبح امروز در جلسه شورای زکات در شهرستان میاندوآب با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پرداخت زکات، اظهار کرد: زکات یکی از تاثیرگذارترین فروعات دین در مسائل اجتماعی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه پرداخت زکات، یکی از راه های فقرزدایی از جامعه است، افزود: فلسفه پرداخت زکات برای تعادل جامعه و کاهش فاصله بین غنی و فقیر است.

امام جمعه میاندوآب، با اشاره به اینکه باید برای زکات تبلیغ کرد، گفت: اگر به دستورات الهی به درستی عمل شود، فاصله غنی و فقیر کاهش می یابد.

وی، تصریح کرد: زکات دستور خداوند و سهم فقرا در اموال اغنیا است و مسلمانان باید به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

حسن زاده، اظهار کرد: باید نگرش ها در جامعه در خصوص زکات تغییر کند و این امر ترویج شود که با پرداخت زکات دارایی انسان کم نمی شود و پرداخت آن در واقع معامله با خدای متعال است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل شورای زکات در ۳۵ روستا، گفت: امسال ۱۲ میلیارد ریال زکات در شهرستان میاندوآب جمع آوری شده است.

رسول بخشی با اشاره به اینکه زکات پرداختی در هر روستا برای رفع نیاز محرومان همان روستا هزینه می شود، افزود: زکات جمع آوری شده در امر برطرف کردن نیاز محرومان و در بخش های درمانی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، تحصیل، معیشت، درمان و احداث و تعمیر مسکن مددجویان هزینه شده است

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

منصور بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بازدیدهای مکرر میدانی در بارندگی‌های خوب چند روز اخیر به خصوص در شهر زاهدان نشان داد اجرای طرح‌های مطالعاتی در چند سال گذشته برای هدایت روان آب‌های حاصل از بارندگی، چگونه در کاهش میزان مخاطرات و استحصال روان‌آب‌ها تأثیرگذار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که باید قدردان این نعمت الهی بود، پس از کاهش سرعت آب با مدیریت آب و هدایت و نگهداری آنها در نقاط پیش‌بینی شده بر اساس طرح‌های بالا دستی، درصد قابل ملاحظه‌ای از این آب‌ها در سیراب کردن سفره‌های زیرزمینی تأثیرگذار خواهند بود.

بیجار افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که همواره قبل از وقوع مخاطره‌ها در الویت قرار دارد و سبب کاهش خطر، سوانح و حوادث می‌شوند؛ اطلاع‌رسانی به موقع است و یکی از این ظرفیت‌هایی که در این مدت از آن استفاده شد، شوراها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانگونه که اعضاء شورا از بطن مردم و با انتخاب آنها انتخاب می‌شوند و یکی از دغدغه‌ها و وظایف آنها همکاری با مسئولین اجرائی و نهادها و سازمان‌های مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، بنا به‌ درخواست آنان است؛ مسلماً میزان پاسخ دهی و اقدامات اعضاء شورا در اینگونه مواقع برای کاهش مخاطرات، در ارزیابی عملکرد آنها، از الویت‌های این دستگاه نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی