Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:25:06 GMT

۸ آئین سوگواری قزوین در فهرست آثار ملی ثبت شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۰۴۶۴

۸ آئین سوگواری قزوین در فهرست آثار ملی ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا خزائلی در این باره اظهار کرد: آئین سوگواری‌های زنانه در حسینیه آقا سید جمال، مراسم شور زرآباد، تعزیه خوانی، آئین طبق‌کشی، آیین‌علامت‌کشی، مراسم مافی شهرستان آبیک، آئین طشت‌گذاری شهرستانهای آبیک و الوند و مراسم سوم امام از جمله آئین‌ها و مراسم سوگواری ایام محرم در قزوین به شمار می‌روند که تا کنون در فهرست میراث ملی ناملموس به ثبت رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائلی با اشاره به اجرای مراسم تعزیه خوانی در قزوین گفت: استان قزوین از دیر باز جزو قطب‌های تعزیه کشور بوده و مراسم تعزیه خوانی که در کنار مراسم‌های سنتی و آئین‌های مختلف ماه محرم در قزوین برگزار می‌شود، در کشور به ثبت جهانی رسیده است.

وی یادآورشد: همچنین دو مهارت طبق سازی و زره بافی به عنوان مهارت‌های مرتبط با عزاداری ایام محرم نیز در فهرست میراث ملی ناملموس کشور قرار دارند و پرونده ثبتی «نوحه‌های دستگاهی قزوین» و «غذای نذری اوزباسترما روستای‌کلج» قزوین برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور در دست تهیه است.

کد خبر 4714227

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی قزوین میراث ناملموس هفته دولت ماه محرم بوشهر قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه خرم آباد یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد

ب‌ه گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (علیه السلام) شهرستان پیشوا برگزار شد.‌

بر اساس این گزارش مراسم باشکوه عزاداری سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) با سخنرانی حجت الاسلام حسینی و مداحی کربلایی حسن حامدی و با حضور حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه و سرگرد علیدوستی جانشین فرمانده سپاه و مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت (ع) و هیأت‌های مذهبی شهرستان پیشوا در مصلی حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

کد خبر 6096500

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم