Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@10:09:49 GMT

قیمت دام برای ایام تاسوعا و عاشورا اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۰۵۹۸

قیمت دام برای ایام تاسوعا و عاشورا اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، سعید سلطانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه مناسبت‌ها نباید در قیمت دام تأثیرگذار باشد، گفت: عده‌ای سودجو ذهن مردم را آماده کرده‌اند که در ایام و مناسبت‌های مختلف باید دام را گران بخرند در حالی که این طرز فکر نادرست است.

وی با تاکید بر اینکه دام به اندازه کافی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه دلال‌ها و چوبدارها می‌خواهند در این ایام قیمت دام را بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی توضیح داد: این افراد دام را از دامداران می خرند، در ایامی مانند تاسوعا و عاشورا به بازار می‌آورند و چون مردم نذر دارند هر قیمتی که بگویند برای آن می‌پردازند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور تصریح کرد: اما هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد و سود هم به دامدار نمی‌رسد بنابراین مردم نباید دام را به قیمت‌های بالا خریداری کنند.

سلطانی ادامه داد: متوسط قیمت کشوری گوسفند زنده در حال حاضر ۴۲ هزارتومان و گوساله زنده ۳۲ هزارتومان در هر کیلوگرم است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قیمت دام گوسفند زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است