Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@20:21:21 GMT

برگزاری انتخابات محلی پر مناقشه روسیه

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۰۶۳۰

برگزاری انتخابات محلی پر مناقشه روسیه

در کل ۲۲ مرکز دولتی اعضای شورا‌های شهری و سه مرکز استانی رئیس شهرداری را در این انتخابات برمی‌گزینند.

انتظار می‌رود ۵۶ میلیون روس واجد شرایط در این انتخابات شرکت کنند.
ساکنان مسکو قانونگذاران برای پارلمان شهری را انتخاب خواهند کرد.

در کل ۲۳۳ کاندیدا در این رقابت‌ها شرکت دارند که ۱۷۱ تن نماینده حزبی و ۶۲ تن کاندیدای مستقل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته پایگاه فرانس ۲۴ با وجود آنکه امروز قرار است انتخابات شهرداری‌ها و شورا‌های شهر برای شهر‌های سراسر روسیه برگزار شود، اما توجه ویژه‌ای صرف انتخابات شورای شهر مسکو شده است.

در روز‌های گذشته مقام‌های روسیه تعدادی از نامزد‌های انتخاباتی مستقل این انتخابات و حامیانشان را بازداشت کرده و به زندان انداخته‌اند و همین طور نامزدی تعدادی از آن‌ها نیز از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ملغی شده است.

تحلیل‌گران می‌گویند نتایج این انتخابات از نزدیک با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ روسیه دنبال خواهد شد و به دورنمای آینده سیاسی روسیه در حالی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور وارد سومین دهه از حضورش در قدرت می‌شود، تأثیرخواهد گذاشت.

در هفته‌های اخیر ده‌ها هزار معترض در شهر مسکو با برپایی تظاهرات خواستار برگزاری یک انتخابات عادلانه در پی ممنوع شدن نامزدی رهبر مخالفان یعنی الکسی ناوالنی از نامزدی در این انتخابات شدند. با این حال مقام‌های روسیه عمدتا با اقدامات پلیسی و امنیتی به اعتراضات آن‌ها پاسخ داده‌اند.

تاتیانا استانو وایا رئیس شرکت تحلیلی آرپولیتیک گفت: کمپین مربوط به انتخابات امروز باعث برملا شدن اختلافات فزاینده میان مقام‌هایی که متمایل به حفظ وضعیت موجود هستند و حامیان تغییر سیاسی در روسیه شده است.

او پیش‌بینی کرد: انتخابات مربوط به شورای شهر مسکو تبدیل به آزمونی برای مقام‌ها در خصوص پذیرفتن این واقعیت جدید شده است. مقام‌های روسیه برای مدت کوتاهی تقریبا همه سیاست‌مداران مخالفی که به دنبال نامزدی در انتخابات شورای شهر مسکو بودند را به زندان انداختند. تعدادی نیز به اتهام دست زدن به خشونت علیه پلیس به زندان افتادند. هر چند که حامیان مخالفان گفتند تجمعات آن‌ها صلح‌آمیز بوده است.

هیچ یک از کاندیدا‌های انتخابات امروز رسما از جانب حزب روسیه متحد نامزد نشده‌اند چرا که محبوبیت این حزب کاهش یافته است.

ناوالنی از طرح رأی دادن هوشمند صحبت کرده و از مردم مسکو خواسته در این انتخابات از کسانی که بالاترین شانس شکست دادن نامزد‌های حامی کرملین را دارند، حمایت کند. اکثر این افراد کمونیست‌ها هستند.

این وکیل ۴۳ ساله این انتخابات را یک رفراندوم در مورد اعتماد روس‌ها به مقامات‌شان و حزب حاکم خوانده است. او نوشته است تنها نه گفتن از سوی معترضان اقدام به رأی دادن هماهنگ به نفع قوی‌ترین رقبای نامزد‌های حزب روسیه متحد است.

لیوبف سوبل یک وکیل صندوق مبارزه با فساد ناوالنی که در طی ممنوع شدن نامزدی‌اش در انتخابات برای بیش از یک ماه دست به اعتصاب غذای خشک زد، گفت: طرح رأی دادن هوشمند یک اعتراض است. این زن ۳۱ ساله یکی از درخشان‌ترین فعالان سیاسی متعلق به نسل جدید چالش طلبان ارتش سیاست روسیه است و ویدئو‌های مقاومت او در برابر مقام‌ها در فضای مجازی پخش شده است.

الا پامسیلوا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت: حدود ۱۲ تن از نامزد‌های مخالفان به دلیل عدم ارائه اسناد و مدارک درست یا جعل کردن امضا‌های برخی از حامیانشان از این انتخابات رد صلاحیت شدند.

یکی از مناقشه‌برانگیزترین کمپین‌های انتخابات امروز مربوط به انتخابات تعیین فرماندار سنت‌پترزبورگ است که در این انتخابات کرملین از الکساندر بگلوف رئیس موقت نامحبوب شورای این شهر حمایت می‌کند.

حوزه‌های رأی‌گیری امروز در مسکو ساعت ۰۵۰۰ به وقت گرینویچ باز شده و در ساعت ۱۷۰۰ به وقت گرینویچ بسته خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای این رسانه آمریکایی با انتشار این خبر به نقل از کی‌یف پست (Kyiv Post) نوشت: (در مجموع) ارزش خرید این جنگنده ها حدود یک میلیارد تنگه (واحد پول قزاقستان) معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار آمریکا است.

بنابراین گزارش، قزاقستان که درصدد به روز رسانی ناوگان نیروی هوایی خود است، اقدام به حراج ۱۱۷ فروند جنگنده بمب افکن های دوران شوروی سابق از جمله میگ-۳۱، میگ-۲۷، میگ-۲۹ و سوخو-۲۴ متعلق به دهه های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ کرده است.

این گزارش حاکی است: هرفروند از جنگنده های منسوخ دوران شوروی سابق که توسط آمریکا خریداری شده به قیمت ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار بوده است.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: هرچند قصد آمریکا از این خرید که توسط شرکت های واسط خارجی صورت گرفته، هنوز مشخص نیست اما انتظار می رود تا جنگنده های خریداری شده توسط آمریکا از قزاقستان به عنوان منبعی برای قطعات یدکی جنگنده های کنونی اوکراین که همچنان درحال انجام ماموریت هستند و یا به عنوان جنگنده های «فریبگر» بر روی زمین در مناطق جنگی مورد استفاده قرار گیرند.

بیزینس اینسایدر در ادامه این گزارش نوشت: قزاقستان که پیشتر به صورت رسمی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، بعدها همکاری نزدیک خود را با روسیه به عنوان یکی از متحدان دیرینه (مسکو) حفظ کرد اما از زمان حمله روسیه به اوکراین، قزاقستان هرچه بیشتر به سمت غرب تمایل پیدا کرده است.

بنا بر تحلیل کی‌یف پست، تلاش‌های این کشور آسیای مرکزی برای ارتقای قابلیت‌های نظامی‌اش همزمان با تعامل فزاینده آن با کشورهای غربی، نشانگر دور شدن از روابط تاریخی خود با مسکو است.

قزاقستان معضل بعدی روسیه پس از اوکراین؟

تارنمای خبری بیزینس اینسایدر نوشت: برخی از ناظران داخلی روسیه، توجه مسکو به جریانات قزاقستان در کنار تقابل با اوکراین را خواستار شدند.

در همین ارتباط، ولادیمیر سولوویوف (Vladimir Solovyov) مفسر و تحلیلگر روس هشدار داده است که کشورش باید به این واقعیت که قزاقستان مشکل بعدی روسیه است، توجه کند؛ چراکه به گفته وی این کشور می تواند همان روند نازی [شدن] که در اوکراین رخ داد را در آنجا (قزاقستان) آغاز کند.

گفتنی است؛ رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک