Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@03:12:20 GMT

 طرز تهیه نان رول شکری با خمیر هزار لایه

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۰۸۸۹

 طرز تهیه نان رول شکری با خمیر هزار لایه

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که دلتان هوس یک شیرینی خوشمزه را کند، ولی حوصله یا وقت کافی نداشته باشید، آن وقت کافی است یک خمیر هزار لایه داخل فریزر خانه تان باشد و یا اینکه سریع برید به نزدیک‌ترین لوازم قنادی و یک بسته تهیه کنید. با خمیر هزارلایه شیرینی‌های متنوع و خوشمزه‌ای را می‌شود درست کرد که نان شکری از ساده‌ترین آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم از درست کردن این نان خوشمزه لذت ببرید.

مواد لازم برای نان رول شکری با خمیر هزار لایه:
شکر ۴ قاشق سوپخوری
شکر قهوه‌ای ۲ قاشق سوپخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
رنده پوست لیمو ۱ قاشق سوپخوری
کره ۸ قاشق سوپخوری (۱۲۰ گرم)
خمیر هزار لایه یک بسته ۵۰۰ گرمی

مراحل تهیه نان شکری:

فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. یک قالب مافین ۱۲ تایی را با اسپری روغن چرب کنید و قالب را کنار بگذارید.
دو قاشق سوپخوری از کل شکر، شکر قهوه ای، دارچین و رنده پوست لیمو را داخل یک کاسه کوچک بریزید و به خوبی با هم آن‌ها را مخلوط کنید.
یک قاشق سوپخوری از شکر را روی سطح کار بپاشید.
خمیر هزارلایه را می‌توانید از لوازم قنادی‌ها و هایپرمارکت‌های بزرگ تهیه کنید. همچنین این خمیر خوشمزه و پرکاربرد را می‌شود در خانه تهیه کرد، ولی کمی وقت گیر و پر دردسر هست. این خمیر به صورت فریز شده هست بهتر است یک شب قبل از مصرف خمیر را از فریزر به یخچال منتقل کنید که یخ آن به آرامی باز شود. خمیر را روی سطح کار قرار داده و کاغذ‌های آن را ازش جدا کنید.
معمولا بسته‌های خمیر دارای دو برش مستطیلی خمیر هستند. اولین تکه خمیر را روی سطح قرار داده و دو قاشق سوپخوری کره روی آن بمالید.
یک سوم از ترکیب شکر و دارچین را روی خمیری که سطح آن را با کره چرب کردید، بپاشید و بعد خمیر را با دقت از سمتی که طول آن بیشتر هست، رول کنید.
این کار را برای تکه‌ی دیگر خمیر هم انجام بدهید. یعنی اول یک قاشق شکر روی سطح ریخته و بعد وسط خمیر را دو قاشق کره بمالید و یک سوم از مخلوط شکر و دارچین روی آن بپاشید. خمیر‌های رول شده را با یک چاقو تیز برش بزنید. هر رول باید به ۶ برش تقسیم شود.
هر برش را به صورت جداگانه داخل خانه‌های قالب مافین بگذارید و بعد سینی را به مدت حدودا ۲۰ دقیقه تا زمانی که خمیر پف کند و روی آن کاملا برشته و طلایی شود داخل فر قرار بدهید.
بعد از اینکه نان‌ها را از فر خارج کردید و کمی خنک شدند. ۴ قاشق سوپخوری باقی مانده کره را داخل یک ظرف کوچک ذوب کنید و با برس کره ذوب شده را روی نان‌ها بمالید و یک سوم باقی مانده از مخلوط شکر و دارچین را روی آن‌ها بپاشید.
در صورت عدم دسترسی به خمیر هزار لایه با خمیر پیتزا هم می‌توانید این نان‌ها را درست کنید، ولی با خمیر هزارلایه خیلی خوشگل‌تر و خوشمزه‌تر خواهند بود. این نان‌های خوشمزه را در کنار یک فنجان قهوه یا چای نوش جان کنید.   منبع:بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی شیرینی نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند