Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:06:05 GMT

امسال مهدیشهر پربارش‌ترین شهرستان سمنان بود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۰۹۴۸

امسال مهدیشهر پربارش‌ترین شهرستان سمنان بود

ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان باران در سال آبی امسال در مهدیشهر ۸۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۴۳ درصد نسبت به بلندمدت افزایش داشت و ۱۳۹.۸ درصد از بارش آبی این شهرستان تامین شد.

وی با بیان اینکه کمترین میزان بارش ها در شاهرود با ۱۳۱.۴ میلیمتر در سال آبی امسال به ثبت رسید، تصریح کرد: میزان بارندگی در این شهرستان نسبت به بلند مدت ۴۱ درصد و مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش دارد و ۱۴۰ درصد از بارش آبی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: ۱۳۶ میلیمتر بارندگی در شهرستان سمنان در سال آبی جاری ثبت شد که به ترتیب نشان از افزایش ۴۵.۸ و  ۷۷.۸ درصدی نسبت به بلند مدت و سال گذشته دارد.

به گفته وی، ۱۴۴.۷ درصد از بارش سال آبی شهرستان سمنان تامین شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، با اشاره به ثبت ۱۷۱.۶ میلیمتر بارندگی در آرادان، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به بلندمدت ۷۳.۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶.۵ درصد افزایش داشت که سبب تامین ۱۷۲.۵ درصدی بارش آبی در این شهرستان شد.

مصطفوی اضافه کرد: ۱۳۸.۶ میلیمتر بارندگی در این مدت در دامغان به ثبت رسید و با افزایش ۲۱ و ۵۲ درصدی بارش ها نسبت به بلند مدت و سال گذشته، ۱۱۹.۴ درصد از بارش آبی این شهرستان تامین شد.

وی به ثبت ۱۶۲.۹ میلیمتری بارش باران در سرخه اشاره و بیان کرد: این میزان نسبت به بلند مدت ۵۹.۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۸۶.۵ درصد افزایش داشت که منجر به تامین ۱۵۸.۷ بارش آبی در این شهرستان شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، با بیان اینکه میزان باران به ثبت رسیده در سال آبی جاری در گرمسار ۱۸۷ میلیمتر بود، ابرازداشت:  بارندگی در این مدت نسبت به بلند مدت ۶۳ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸.۷ درصد افزایش داشت و ۱۶۲ درصد از بارش آبی این شهرستان را تامین کرد.

مصطفوی افزود: در این مدت در میامی ۲۹۲.۳ میلیمتر باران ثبت شد که به ترتیب ۶۴.۴ و ۸۴.۳ درصد افزایش نسبت به بلند مدت و سال آبی گذشته را نشان می دهد و نیز ۱۶۱.۸ درصد بارش آبی این شهرستان تامین شد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی سمنان بارش باران مهدی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴