Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:17:23 GMT

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان جان هشت نفر را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۱۳۳۷

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان جان هشت نفر را گرفت

سرهنگ یداله ستوده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان فوتی و مجروح نتیجه ۳۴ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.
وی توجه نکردن به جلو، سرعت زیاد و تجاوز به چپ را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کردو افزود: توجه نکردن به جلو ۶۵ درصد علل تصادفات این مدت را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ درصد تصادفات این مدت ناشی از واژگونی و بقیه برخورد ۲ وسیله نقلیه بایکدیگر و عابر پیاده و موتورسیکلت بوده است.

وی تاکید کرد: رانندگان خودروهای عمومی و شخصی با احترام و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمنی و سلامت سفر خود را در تعطیلات تابستانی امسال تضمین کنند.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال نیز با توجه به افزایش آمار سفرهای تابستانی در شهریور انتظار می رود شهروندان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سفر ایمن را برای خود و دیگران تضمین کنند.

سرهنگ ستوده اظهار داشت: فردی که رانندگی خودرو سفر را برعهده دارد باید بداند که حافظ جان خود و سرنشینان خودرو است و شرط مسافرت رفتن تنها رسیدن به مقصد با شتاب و بی احتیاطی نیست.

وی بر بستن کمربند ایمنی تاکید کرد و افزود: بستن کمربند ایمنی از وارد شدن ضربه به سر و دیگر نواحی بدن و وارد آمدن صدمات مغزی، پارگی کبد و طحال و پرت شدن سرنشین یا راننده به خارج از اتومبیل و در نتیجه مرگ آنان جلوگیری می‌کند.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین باتوجه به طولانی بودن فاصله شهرهای استان با یکدیگر ضروریست رانندگان هر ۲ ساعت به مدت ۱۵ دقیقه در مکان‌های مناسب توقف و استراحت کنند تا از بروز حوادث ناشی از خستگی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستانهای شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستانهای جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی پلیس راه سیستان و بلوچستان تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان