Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ منوچهر رحیمی دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه گفت:  اعضای این ستاد در ساعات غیراداری ایام سوگواری محرم (از روز اول تا هشتم محرم) به‌صورت آنکال (در دسترس) بودند و در روزها و شب‌های تاسوعا و عاشورا نیز در وضعیت آماده باش زرد قرار دارند و خودروها و تجهیزات امداد و نجات موجود در پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران در وضعیت عملیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  با همکاری منطقه 8 عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اکیپ های عملیاتی در محل های پر تردد محله های منطقه مستقر است.

رحیمی با اشاره به اینکه با هدف ایمن‌سازی مساجد، حسینیه ها و تکایا و هیئت‌های مذهبی، دستورالعمل رعایت نکات ایمنی در مراسم های عزاداری تهیه و به نواحی اطلاع رسانی شده است، افزود: کارشناسان واحد پیشگیری منطقه هشت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز ضمن بازدید از تکیه ها و حسینیه های منطقه، تذکرات و آموزش های لازم را به مسئولین مربوطه ارائه می کنند.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه در ادامه به چند بند از دستورالعمل اشاره کرد و گفت: خودداری از انجام  انشعاب غیراستاندارد برق و گاز توسط افراد غیرمتخصص، عدم نگهداری کپسول‌های گاز و دیگر مواد نفتی و شیمیایی(رنگ یا تینر) در داخل مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و پیش‌بینی وسایل اطفای حریق و کمک‌های اولیه در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و آموزش نحوه استفاده از آنها به افراد مشخص شده از جمله بندهای این دستورالعمل است.

رحیمی با بیان اینکه صدای بلندگوها طوری باشد که برای ساکنان محل و بیمارستان‌های مجاور مزاحمت صوتی ایجاد نکند، افزود:  درب مساجد و حسینیه‌ها به سمت بیرون باز شده و از قراردادن هرگونه اشیای و وسایل غیر ضروری که موجب مسدود شدن راه عبور و مرور باشد، اکیداً خودداری شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آماده باش برق عزاداری محرم مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسین ظفری در گفتگو با برنامه «پیگیری» گفت: سازمان هواشناسی برای استان‌های غربی و جنوب غربی کشور از امروز تا روز جمعه هشدار سطح نارنجی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب را صادر کرده است.

­این مقام مسئول با بیان اینکه بارش‌ها از امروز در استان‌های غربی و جنوب غربی آغاز شده است، افزود: بارش‌ها فردا در ۴ استان (بخش جنوب شرقی استان خوزستان، بخش شرقی و شمالی استان بوشهر و استان‌های کهگیلویه بویراحمد و چهارمحال و بختیاری) متمرکز می‌شود و روز پربارشی را در این استان‌ها خواهیم داشت و بارش در بقیه استان‌ها معمولی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­معاون سازمان مدیریت بحران گفت: باتوجه به اینکه به احتمال زیاد عشایر به وسایل ارتباط جمعی دسترسی نداشته باشند، افرادی را به مناطق زندگی عشایر فرستادیم تا هشدار‌های لازم را به آنها بدهند.

­ظفری با اشاره به اینکه احتمال رعدوبرق و بارش تگرگ در مناطق مرتفع وجود دارد، افزود: به عشایر و روستاییان هشدار دادیم که مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا به محصولات کشاورزی آسیبی وارد نشود.

­این مقام مسئول گفت: اگر بارش‌ها به قدری زیاد باشد که نیاز به مسدود کردن مسیر‌ها و هدایت اجباری رانندگان باشد، از مردم می‌خواهیم تا با عوامل پلیس راه و راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود