Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارجاعی با تاکید بر اینکه دین اسلام که بالاترین و کامل ترین ادیان است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مقوله ای انسان ساز و فریضه ای آموختنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید عبدالله ارجاعی» امروز(۱۷ شهریور) در جشنواره مفلحون(آئین تجلیل از فعالان برتر حوزه امر به معروف و نهر از منکر) گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه بسیار رفیعی دارد و صرفا مقوله ای دینی نیست و این مقوله از ساحت عقل نیز بالاتر است و مقوله ای فطری است و در بین همه انسان ها مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: دین اسلام که بالاترین و کامل ترین ادیان است در بالاترین سطح ممکن به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده است و خداوند متعال خودش را آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی کرده است.

 

ارجاعی افزود: آموزش و پرورش مهد تمامی سرمایه های اجتماعی این کشور است و اگر بر این نکته اعتقاد داریم که اصلی ترین منابع، نیروی انسانی می باشد پس حتما باید دستگاه تعلیم و تربیت را مهم ترین دستگاه کشور بدانیم و در این بین امر به معروف و نهی از منکر که مقوله ای انسان ساز است فریضه ای آموختنی است و حتما باید در مدارس به آموزش عملی و ارائه الگوی عملی امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: آموزش عملی و اصولی، معرفی خوبان و نیکان در مدرسه و تقدیر از آن ها و داشتن نگاه ژرف و عمیق و ریشه یابی و آسیب شناسی علل ارتکاب منکر بسیار حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام عزیز هم در این مراسم گفت: در آموزش و پرورش اصل و فریضه ای را دنبال می کنیم که آقا ابا عبدالله حسین (ع) برای تحقق و اجرای آن جانفشانی کرد و فدایی امر به معروف و نهی از منکر شدند و این امام معصوم فلسفه قیام خویش را بر امر به معروف و نهی از منکر بنا نهادند.

 

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تشکیل گروه های یادآوران و یاوران معروف و اجرای جشنواره مفلحون از جمله اقداماتی است که فقط در استان خراسان رضوی انجام می شود و در آینده ای نزدیک در تمامی استان های کشور عملیاتی خواهد شد و گسترش و کیفیت بخشی این طرح مورد تاکید است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان مسجد کانون های مساجد استان بوشهر همایش شیرخوارگان حسینی امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!

در این فیلم آمده است:

«دلم می‌خواهد اسم پسرم را بگذارم یزید یا معاویه.

الحمدلله ان‌شاءالله در آینده یزیدها زیاد می‌شوند!

◽️تصور کن اسم پسرم یزیدبن‌عبدالله باشد.

به به! خدا نگهدارش باشد. اسم قشنگی است الحمدلله! »

این فیلم از آن جهت منتشر می‌شود چراکه پان‌ترک‌ها منکر حضور وهابی‌ها در شمال ارس هستند!

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • تجلیل از معلمان ارتشی در خاش
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند