Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز یکشنبه، ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ژنرال جوزف دانفورد، همتای آمریکایی خود بر ضرورت ایجاد هرچه سریع‌تر منطقه امن در شمال سوریه تاکید کرد.

وزارت دفاع ملی ترکیه طی مطلبی در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: ژنرال یاشار گولر در این مکالمه تلفنی نظرات و انتظارات معلوم ما درباره موضوع ایجاد منطقه امن در شرق رود فرات در سوریه را بیان داشته و تاکید کرد که این منطقه باید بدون اتلاف وقت ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز روز جمعه 15 شهریور گفت که گشتزنی مشترک نیروهای این کشور و آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه از روز یکشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش دیلی صباح، وی با بیان اینکه ترکیه و آمریکا اجماعی کلی در مورد گشتزنی مشترک در شمال شرق سوریه دارند، اظهار داشت: ما انتظار داریم فعالیت‌هایی که در این زمینه تعیین شده است، با نظم مشخصی ادامه پیدا کند.

ترکیه و مقام‌های نظامی آمریکایی هفتم اوت (۱۶ مرداد) توافق کردند تا منطقه ای امن در شمال شرق سوریه ایجاد کنند. دو طرف همچنین در مورد ایجاد یک مرکز عملیات‌های مشترک توافق کردند.  

آکار گفت: آمریکایی‌ها در ابتدای مذاکرات می‌گفتند امکان ندارد که ارتش ترکیه وارد منطقه (شمال شرق سوریه) شود. مذاکرات چند ماه ادامه پیدا کرد و سرانجام اجماعی کلی در این زمینه به دست آمد.

ترکیه همواره نسبت به تحولات شمال سوریه ابراز نگرانی کرده و خواستار قطع روابط آمریکا با نیروهای کُردهای موسوم به «ی. پ.گ» شده است.

ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری برخی گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.

دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.

310311 کد خبر 1297717

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ترکیه سوریه محرم عزاداری امام حسین ع لیگ برتر نوزدهم قوه قضاییه باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا سینمای ایران ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: گروه‌های مهندسی برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

وی افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.

وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل