Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی؛‌ محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در باره موافقت کمیسیون فرهنگی دولت با طرح پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی بابت برگزاری چهاردهمین گردهمایی بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در هیأت وزیران اظهار داشت: کنفرانس بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، کنفرانسی است که از سال ۱۳۶۹ سازمان بنادر و دریانوردی آن را به‌صورت دوسالانه برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کنفرانسی که تبدیل به یکی از کنفرانس‌های علمی معتبر در سطح منطقه و جهان شده و تمرکز آن بر روی موضوعات علمی و سازه‌های دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در آخرین همایش که در سال ۱۳۹۷ برگزار شد، ۳۰ کشور خارجی در آن حضور داشتند. در همایش گذشته بالغ بر ۷۰ نفر از اساتید بین‌المللی و ۱۱۰۰ نفر شرکت‌کننده حضور داشتند که در قالب ۵ کارگاه موضوعات مختلف در این کنفرانس مطرح شد.

وی ادامه داد: به همین خاطر برای برگزاری این کنفرانس در سال ۱۳۹۹ طبق روال به‌واسطه بین‌المللی بودن این همایش احتیاج به مصوبه هیأت وزیران است. این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح شد و آنجا با توضیحات ارائه‌ شده در خصوص این کنفرانس و تأثیراتی که می‌تواند در توسعه دانش ساخت و احداث سازه‌های بندری داشته‌باشد، به تصویب رسید تا متعاقباً با مطرح شدن در دولت مجوز برگزاری آن برای سال آینده گرفته‌شود.

راستاد ادامه داد: بخش عمده هزینه‌های این کنفرانس را بخش خصوصی و اسپانسرهای داخلی و خارجی تأمین می‌کنند که کمک می‌کند این همایش در سطح بین‌المللی را جمهوری اسلامی ایران با حداقل هزینه برگزار کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص محورهایی که در این کنفرانس مطرح خواهد‌شد و زمان برگزاری آن در صورت تصویب هیأت دولت، گفت: این کنفرانس همان‌طور که گفته شد هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و زمان دوره بعدی آن آذرماه ۱۳۹۹ است که در صورت کسب مجوز از سوی هیأت دولت انجام خواهد شد.

وی افزود: تمرکز در این کنفرانس بیشتر روی موضوعات، مقالات و مسائلی است که در حوزه بنادر، سواحل و سازه‌های دریایی و بیشتر در بحث مهندسی زیرساخت‌های دریایی انجام می‌گیرد. البته در این کنفرانس روی مباحثی همچون اقیانوس‌شناسی و دیگر موضوعات مربوط به دریا تمرکز می‌شود.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهان دولت وزیر راه و شهرسازی بنادر کمیسیون فرهنگی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶۶۰ هزار مسافر و گردشگر بین بنادر مسافری و گردشگری شرق این استان تردد کردند.

 به گزارش تین نیوز، حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۰ هزار و ۵۴۳ مسافر و گردشگر در بنادر شرق استان جابه جا شدند که بیش ترین آن ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بوده است.

محمدحسینی تختی تعداد این مسافران و گردشگران از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر مقصد جزایر قشم، هرمز و بالعکس را به 397 هزار و 847 نفر اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی تردد در مسیر بندر هرمز به بنادر شهید ذاکری (قشم) و شهید حقانی نیز گفت:  در این بازه زمانی 260 هزار و 481 هزار مسافر و گردشگر از طریق این بندر جا به جا شدند.

محمدحسینی تختی، امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، توسعه بندر شهید حقانی را گامی مهم در ارتقا بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور دانست.

مدیر بنادر شرق هرمزگان گفت: هرساله تعداد زیادی از گردشگران و شهروندان برای انجام سفرهای دریایی خود به مقاصد جزیره قشم، هرمز و ابوموسی انتخاب می کنند و  امضای این تفاهم نامه نیز با هدف گذاری تبدیل این بندر به قطب مسافری و تفریحی در جنوب کشور صورت گرفت.

به گفته وی؛ طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و گردشگری کمک ارزنده ای به اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

 لازم به ذکر است؛ بنادر شهید حقانی،هرمز و خورهای تفریحی خلاصی در شهرستان جاسک، آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان تیاب به عنوان مهم ترین بنادر مسافری شرق استان هرمزگان به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد