Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه، واقعه کربلا را نقطه پیوند عقل و احساس برای رشد و ارتقای بشریت توصیف کرد و با بیان اینکه عاشورا مکتب ظرفیت‌سازی برای انسان‌هاست، جوانان مدافع حرم را از زیباترین رویش‌های عاشورا دانست.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) که با حضور کارکنان قوه قضاییه در حوزه ریاست برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، تصریح کرد: ایام عاشورا ایامی برای رشد، تکامل و ارتقای بشریت است، زیرا در این ایام، حوزه احساسی و تعقلی انسان به صورت توامان فعال است و این نقطه پیوند عقل و احساس، فرصتی بی‌نظیر برای رشد و تعالی انسان فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی: دستور ویژه رئیسی درباره برخی احکام پرونده‌های اخیر: به سرعت تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه شود



رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ایمان، توکل، صبر، بصیرت و اوج عبودیت از مظاهر عالی عاشوراست و به هیچ عنوان نباید تصور کرد که واقعه کربلا یک حادثه تصادفی و عادی بوده است. این حرکت عظیم با یک برنامه ریزی دقیق صورت گرفت؛ چنانکه آثار آن تا امروز نیز باقی است.

آیت الله رئیسی، عاشورا را مکتب ظرفیت‌سازی برای انسان‌ها دانست و گفت: برخی به محض آنکه با تنگنایی روبه‌رو می‌شوند، از کوره درمی‌روند و خود را می‌بازند. بسیاری از موارد خودکشی در گوشه و کنار به دلیل همین عدم ظرفیت کافی است. ارتباط نزدیک با فرهنگ عاشورا باعث می‌شود ظرفیت‌های عالی وجود انسان کشف و تقویت شود و کمتر شاهد یاس و ناامیدی در برابر مشکلات باشیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب اگر از نسل اول قوی‌تر و بصیرتر نباشند، قطعا قدرت و بصیرتشان کمتر از نسل اول نیست، درخواست‌های مکرر جوانان برای حضور در جبهه مقاومت و رشادت‌های آنان در عرصه دفاع از حرم را از زیباترین رویش‌های عاشورا در عصر حاضر دانست.

براساس این گزارش، آیت الله رئیسی در این مراسم به ذکر مناقب اهل بیت (ع) و مصائب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان پرداخت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان عاشورا قیام عاشورا امام حسین کربلا سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی امید جوانان در یاسوج
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!