Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@13:57:53 GMT

بانک اطلاعات تجهیزات آزمایشگاهی ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۳۳۳۰

بانک اطلاعات تجهیزات آزمایشگاهی ایجاد شد

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به پیشبرد امر تولید و بومی‌سازی دستگاه‌ها آزمایشگاهی در حوزه علوم شناختی بانک اطلاعات تجهیزات آزمایشگاهی را ایجاد می‌کند. به گزارش  گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علوم و فناوری‌های شناختی به یکی از کلیدی‌ترین سئوالات بشر درباره چگونگی کارکرد ذهن و مغز پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرفت در حوزه‌های علوم شناختی که نیازمند تجهیزات لازم و ضروری است زمینه ارتقاء سرمایه شناختی در جامعه و توسعه فناور‌های انسان محور را فراهم می‌سازد.

بانک اطلاعات از تجهیزات و ابزار‌های آزمایشگاهی در حوزه علوم شناختی به پژوهشگران این حوزه کمک می‌کند تا از آخرین اطلاعات و یافته‌های تحقیقاتی و فنی ساخت و بومی سازی شده ابزار‌های آزمایشگاهی یا در حال طراحی را مطلع و استفاده از این تجهیزات برای فعالیت‌های پژوهشی آنان تسهیل شود.

برقراری تعامل میان محققان و تولید کنندگان تجهیزات و ابزار‌های آزمایشگاهی حوزه علوم شناختی و امکان ارتقاء کیفیت این دستگاه‌ها و سیستم‌ها توسط متخصصان از دیگر اهداف ایجاد بانک اطلاعات تجهیزات در حوزه شناختی است.

انجام پروژه‌های زیربنایی و توسعه فناوری‌ها در حوزه شناختی نیازمند توسعه ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی است و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان حامی اصلی امر ترویج و ارتقاء دانش علوم شناختی برای پیشبرد این هدف با برنامه ریزی‌های گسترده به تلاش‌های وسیعی در این زمینه مبادرت کرده است.

محققان و پژوهشگرانی که در امر تولید تجهیزات و ابزار‌های مرتبط با علوم شناختی فعالیت دارند، می‌توانند اطلاعات جامع و کامل ابزار‌های ساخته شده و یا در حال طراحی و تولید در حوزه علوم شناختی را به نشانی research@cogc.ir ارسال کرده تا امکان تکمیل هرچه بهتر بانک دادگان تجهیزات و ابزار‌ها در کشور در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی فراهم شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تجهیزات آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری علوم شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴