Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: علی مطهری، به عنوان یکی از طرفداران پروپاقرص و سینه چاکان سند پرنقص و پرابهام برجام، تاب پخش مستند دیدنی «داستان اتم» از رسانه ملی را نیاورده و با انتشار یادداشتی تلویحا به این مستند روشنگرانه حمله کرده است که در نوع خود اظهارات وی خنده‌دار به نظر می‌رسد.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از یادداشت مطهری را در ادامه خواهید خواند:

*مستند داستان اتم که طي روزهاي اخير از شبکه سه سيما پخش شد در واقع تحريف تاريخچه برجام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در مجموع از اين برنامه برداشت مي‌شد اين بود که برجام کلاهي بوده که توسط آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها سر ايران گذاشته شده و در داخل کشور نيز عواملي مانند آقايان روحاني، ظريف و علي لاريجاني با آنها هماهنگ بوده و احياناً خيانت کرده‌اند. اين برنامه به عوام‌فريبي و مغالطه پرداخته و تصويب 20دقيقه‌اي جزئيات برجام در مجلس را تلويحاً خيانت معرفي کرد، در حالي که اولاً برجام نياز به تصويب مجلس نداشته و توافقي اجرايي بين دولت‌ها بوده است؛ همان طور که کنگره آمريکا و مجالس کشورهاي اروپايي برجام نيز وارد آن نشدند.

*مستند داستان اتم با زيرکي مذاکره کنندگان برجام را يک طرف قرار داد و مقام رهبري را طرف ديگر. گويي مذاکره‌کنندگان راه خودشان را مي‌رفته‌اند و رهبري هم راه ديگري داشته‌اند. اين در حالي است که شروع مذاکرات و محتواي آن و امضاي برجام همه با نظر مقام رهبري بوده است و نبايد حساب ايشان را جدا کرد. اگر رهبر انقلاب توصيه‌هايي داشته‌اند، اين، وظيفه يک رهبر و روش رهبري است که هميشه ايده‌آل‌ها و سقف مطالبه را اعلام کند تا مذاکرات به نفع ما پيش برود، و الاّ احتمالا خود ايشان هم مي‌دانستند که طرف مقابل زير بار برخي از اين توصيه‌ها نمي‌رود و تا آنجا که زورمان مي‌رسد پيش مي‌رويم.

*همه مي‌دانيم که بخشي از حکومت مصمم بود که برجام اجرا نشود و براي رسيدن به اين هدف خود از هيچ اقدامي نظير ترساندن متقاضيان سرمايه‌گذاري خارجي در ايران و موشک‌پراکني بي‌موقع و مخالفت با قراردادهايي نظير قرارداد خريد هواپيما از بوئينگ و ايرباس و معطل کردن قراردادهاي نفتي دريغ نکردند. بديهي است که اگر کل حکومت مصمم به اجراي برجام بود و قراردادهاي اقتصادي با شرکت‌هاي اروپايي و آمريکايي بسته مي‌شد خروج ترامپ از برجام نيز به اين آساني نبود. در واقع گويي تندروهاي ما شايد ناخودآگاه و شايد براي انتقام‌گيري سياسي با تندروهاي خارجي همراه شدند تا برجام اجرا نشود.

بیشتر بخوانید:
واکنش مطهری به اظهار گلایه رهبرانقلاب از عملکرد مجلس
فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده

نکات ذیل درباره اظهارات مطهری قابل بیان است:


1. ظاهرا امروز که بوی تعفن برجام درآمده مسئولان دولتی و برخی نمایندگان مجلس برای دور کردن این سند ضعف آلود از خود به عنوان بانیان این خسارت، می خواهند رهبری انقلاب را در این موضوع سهیم کنند. این در حالی است که بیانات صریح رهبرانقلاب مبنی بر عدم دخالت در جزئیات، شروط صریح ایشان و تذکرات عدیده مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا و اروپا موجود و در خاطر مردم ثبت شده است.

2. مطهری به خیال خود شروط رهبری و خطوط قرمز رهبری را یک استراتژی تعبیر کرده که قابل اجرا نبوده است. دقیقا همین فهم اشتباه مطهری و امثالهم باعث شده است که وضع برجام به اینجا برسد که طرف مقابل هرکاری که دلش خواسته انجام داد و عایدی ایران به اعتراف همگان حتی آقای ظریف «هیچ» بوده است.

3. مطهری اقدامات متقابلی ایران در پاسخ به تهدید ایران به حمله نظامی که غالبا توسط مسئولان دولتی بی پاسخ گذاشته می شد را «موشک پراکنی» نامیده و باعث ضربه به برجام عنوان کرده است. ظاهرا سیاسی کاری و سیاسی بازی کار را به جایی رسانده که مطهری نتواند حداقل برای حفظ وجهه خود یک استدلال مناسب بیاورد و به آسمان ریسمان بافی مانند استدلال فوق افتاده است.  مطهری همچنین در استدلال ژرف(!) دیگری تلویحا علت خروج امریکا از برجام را منتقدان داخلی عنوان کرده است!

4. مطهری در یک بی‌انصافی ناشی از سیاسی کاری تمام ناکامی های اقتصادی برجام را به منتقدان ربط داده است. از ایشان باید پرسید که دولت آقای روحانی کدام کار را خواست و انجام نداد؟ خروج شرکت های نفتی مانند توتال، لطمه زنی ایرباس و یا حاضر نشدن شرکت های بزرگ به همکاری با ایران از ترس آمریکا مربوط به چیست؟

5. مشکل آقای مطهری و دولتمردان محبوب ایشان «داستان اتم» نیست، بلکه نگرانی از بازخوانی طومار صحبت های بی‌پایه، وعده‌های پوچ و خوش خیالی‌ها است که حتی برخی از آنها مرور این وقایع را زیرکانه خلاف وحدت می‌دانند! کپی متن خبر برچسب ها: علی مطهری برجام حسن روحانی رهبر انقلاب

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: علی مطهری برجام حسن روحانی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در مراسم عزای سالروز شهادت امام صادق (ع) که با حضور انبوه زائران، مجاوران و اقامه‌کنندگان اجتماع صادقیون مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گفت: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد، اما اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است، افزود: اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت ، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت دلایل مظلومیت امام صادق (ع) افزود: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: همه باید بدانند که این ظلم به‌طور انحصاری بر امام صادق (ع) روا داشته می‌شد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت می‌شدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنی‌عباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت:  امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار می‌رفت. اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

 

دیگر خبرها

  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • علی مطهری: حاندان مطهری همه به یک گونه فکر می‌کنند
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)