Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:40:23 GMT

بزرگ‌ترین دریاچه منطقه قفقاز

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۳۷۳۸

بزرگ‌ترین دریاچه منطقه قفقاز

بزرگ‌ترین دریاچه منطقه قفقاز دریاچه سوان نام دارد که دارای منظره‌ای زیبا و تماشایی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لحظه آخر، این دریاچه زیبا در کشور ارمنستان گسترده شده و ۶ منطقه این کشور را دربر می‌گیرد. وسعت کلی دریاچه سوان ۱،۳۶۰ کیلومترمربع است که با حوضه آبریزش به حدود ۵ هزار کیلومترمربع می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از عبادتگاه‌های مهم این شهر هم در نزدیکی دریاچه قرار دارد که عبادتگاه سواناوانک نامیده می‌شود.

زیبایی‌های بی‌حد و وصف این دریاچه، کشور ارمنستان را فراگرفته و سبب شده که سالانه بسیاری از گردشگران تور ارمنستان برای بازدید از آن راهی این منطقه شوند. آب این دریاچه از ۲۸ رودخانه تغذیه می‌شود. این دریاچه دو بخش شمال غربی و جنوب شرقی دارد که قسمت جنوب شرقی وسعت بیشتری را در برگرفته است؛ اما نکته جالب این است که بخش بزرگ‌تر دارای عمق کمتری است به‌ طوری‌ که حداکثر عمق شمال غربی حدود ۸۶ متر بوده ولی حداکثر عمق جنوب شرقی دریاچه حدود ۴۰ متر هست. ارتفاع دریاچه سوان از سطح دریا در حدود ۱۹۰۰ متر است که همین امر باعث ایجاد ویژگی‌های خاصی در آن می‌شود.

بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان در فصل تابستان دارای آب‌وهوای بسیار خنکی هست که زمینه مناسبی را برای تفریح و گشت‌وگذار ایجاد می‌کند به‌ طوری‌ که در این فصل، اطراف دریاچه مملو از توریست‌های تور لحظه آخری و شهروندان ارمنی هست که از مناظر سرسبز و تفریحات آبی آن لذت می‌برند. امکانات بسیار خوبی در پیرامون این مکان وجود دارد که مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد.

اگر از این دریاچه دیدن کرده‌اید و قصد دارید به مکان گردشگری دیگری سفر کنید می‌توانید تور گرجستان را برای سفر تفریحی خود انتخاب کنید و از تماشای مکان‌های گوناگون ان لذت ببرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لحظه اخر دریاچه تور گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان