Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه نیشابور گفت: متأسفانه هیچ‌کدام از مصوبات ستاد مدیریت بحران تاکنون انجام نشده است و احتمالاً چون فکر ‌می‌کنند که دیگر سیل نخواهد آمد، حتی حریم و بستر را نیز حتی مشخص نکرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حسن صادقی سمرجانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ‌محل دانشگاه نیشابور گفت: در دو حوزه سنگ‌های قیمتی و نجوم به علت قدمت تاریخی و جایگاه این دو رشته در نیشابور توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته در بسیاری از موارد مستقل شده‌ایم و دیگر ‌زیر نظر دانشگاه فردوسی نیستیم و این باعث ارتقاء عملکرد شده است.

رئیس دانشگاه نیشابور تأکید کرد: هیئت استخدام، انتظامی و بدوی اساتید نیز مستقل شده است و تنها موردی که با دانشگاه فردوسی به‌صورت مشترک هستیم هیئت امناء است که امیدواریم به‌زودی شاهد استقلال در این حوزه هم باشیم.

صادقی سمرجانی عنوان داشت: در چهار دانشکده، هزار و ۶۰۰ دانشجو داریم در حالی که تا سال ۹۶ فقط ۱۸ رشته داشتیم، طی این دو سال ۱۱ رشته اضافه شده است که در مجموع ۱۳ رشته در کارشناسی ارشد و مابقی در رشته کارشناسی است.

وی خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته ۱۴ عضو هیئت‌علمی به دانشگاه اضافه شده است و در حال حاضر ۷۰ عضو هیئت‌علمی داریم و در این بین یک نفر استاد تمام، ۷ نفر دانشیار، ۵۲ استادیار و ۱۰ نفر مربی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه نیشابور افزود: طی سال گذشته هفت عنوان کتاب توسط اساتید چاپ شده است و توانستیم با چهار دانشگاه چین تفاهم‌نامه همکاری داشته باشیم و تاکنون دو اقدام مشترک باستان‌شناسی در تپه برج صورت پذیرفته و امسال نیز این برنامه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در سطح دانشگاه‌های ایران بیشترین رابطه را با دانشگاه چین داریم و حتی از دانشگاه شریف که سرگروه ارتباط با چین است بیشتر توانسته‌ایم ارتباط برقرار‌ کنیم و به‌زودی با یک دانشگاه دیگر‌ نیز تفاهم‌نامه امضا خواهیم کرد.

صادقی سمرجانی گفت: با یک دانشگاه پاکستان، دو دانشگاه افغانستان و یک دانشگاه در ایروان و سه دانشگاه عراق تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

وی ادامه داد: در مباحث عمرانی ساخت سالن همایش به پایان و بهره‌برداری رسیده است و دانشکده ادبیات به ۹۸ درصد تکمیل رسیده است و مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه نیشابور افزود: زمین دانشگاه از نظر فیزیکی بسیار اسفناک است و هنوز نیز نتایج آن دیده می‌شود، در سال ۹۶ دانشجویان حتی یک متر فضای رفاهی نداشتند.

رئیس دانشگاه نیشابور گفت: از نظر اقتصادی در سال ۹۷ وضعیت مالی دانشگاه به‌واسطه وضعیت مالی دولت به‌شدت اسفناک بود و امید به سال ۹۸ داشتیم ولی امسال نیز از سال قبل اوضاع بدتر است.

وی تأکید کرد: برای اولین بار در دانشگاه‌های سراسر کشور، کل پساب‌های دانشگاه تصفیه می‌شود، این طرح سال گذشته بااعتبار سه میلیارد ریال توسط دانشجویان دانشگاه اجرا شد و قرار است در بقیه دانشگاه‌های کشور اجرا شود.

صادقی سمرجانی تأکید کرد: کل اعتبار امسال دانشگاه ۱۳۷ میلیارد ریال است که متأسفانه در ۶ ماه نخست امسال ۳۷.۵ درصد تخصیص یافته است که این باعث مشکلاتی برای دانشگاه شده است. آنچه به ما گفته‌اند برای ۸۰ درصد تخصیص خودمان را باید آماده کنیم.

وی تأکید کرد: در حالی که سال گذشته به گفته دولت تورم ۴۰ درصد بوده است افزایش بودجه ما ۲۰ درصد بوده که تخصیص آن احتمالاً از همان ۸۰ درصد هم کمتر باشد.

وی با اشاره به شکایت سال گذشته این دانشگاه از مسئول بسیج دانشجویی گفت: بسیج دانشجویی خارج از حوزه کاری خودش شد ولی چون با پشتیبانی‌هایی همراه بودند مجبور شدیم به دستگاهی خارج از دانشگاه شکایت کنیم.

صادقی سمرجانی تأکید کرد: اعتقاد داریم حفظ بسیج حفظ نظام است و در‌نهایت ما شکایت را پس‌ گرفتیم.

وی با اشاره در درآمدهای سال گذشته خاطر نشان کرد: ۲۰ میلیارد ریال درآمد کل سال گذشته دانشگاه است و این درآمد در حوزه صنعت، شهریه، خوابگاه و روابط بین‌الملل ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه نیشابور گفت: متأسفانه اعتماد و اعتقادی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد، مثلاً فولاد خراسان علی‌رغم وجود تفاهم‌نامه با این دانشگاه پروژه‌ها را به دیگر جاها برون‌سپاری می‌کند، حتی آزمون استخدامی فولاد خراسان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های ما در ابتدای ورودمان به دانشگاه با توجه به تجربه‌ای که داشتم شعارمان را کار قرار دادیم و به همین دلیل به روابط عمومی گفتیم که قبل از اینکه تبلیغ کنید کار کنید.

وی افزود: هر اقدامی که در نیشابور صورت می‌گیرد شائبه سیاسی ایجاد می‌کند و تحلیل‌های افراد باعث وارد کردن دانشگاه به حاشیه‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه نیشابور افزود: دیدگاه من در نهایت این است و تاکنون بر اساس همین سیاست رفتار کرده‌ایم و به همین دلیل روابط عمومی کمتر مطالب را منتشر و اطلاع‌رسانی می‌کند.

صادقی سمرجانی بیان داشت: تاکنون از خوابگاه‌های استیجاری خدمات خوبی نمی‌گرفتیم، تصمیم داریم با تغییر ساختمان آموزشی به خوابگاه تعداد ۳۵۰ تخت برای خواهران و ۱۵۰ تخت برای برادران ایجاد کنیم و به دلیل افتتاح فضای آموزشی جدید مشکلی در مبحثی آموزشی ایجاد نخواهد کرد‌.

وی افزود: بین سه میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال هزینه متوسط خوابگاه برای هر ترم اقامت خواهد بود.

صادقی سمرجانی با اشاره به سیل اول امسال و جانمایی اشتباه دانشگاه که در بستر و بین چندین مسیل است تأکید کرد: ابتدای امسال حدود شش میلیارد هزینه بازسازی پل دانشگاه کردیم که تاکنون یک ریال ستاد بحران به شهرستان پرداخت نکرده است.

وی افزود: متأسفانه هیچ‌کدام از مصوبات ستاد مدیریت بحران تاکنون انجام نشده است و احتمالاً چون فکر ‌می‌کنند که دیگر سیل نخواهد آمد، حتی حریم و بستر را نیز مشخص نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه نیشابور افزود: برای سلامتی دانشجویان و اساتید احتمالاً مجبور باشیم حدود ۸۰۰ متر دیوار ساحلی با برآورد قیمت ۸۰ میلیارد ریال ایجاد کنیم که امیدی به پرداخت آن از سمت مسئولین نداریم و نامه به استاندار، وزیر کشور و رئیس‌جمهور زده‌ایم ولی امید به پرداخت نداریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با جمعی از مدیران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صف و ستاد باید دو مجموعه هماهنگ باشد و تمام تلاش ستاد باید برای پویایی صف به‌کارگیری شود.

وی افزود: اگر ستاد اهل پویایی و نوآوری بود؛ قطعاً این ویژگی متوجه صف نیز می‌شود اگر این پویایی و نوآوری در مجموعه‌ای وجود نداشته باشد قطعاً آن مجموعه محکوم به روزمرگی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مردم در تکمیل عملیات آبرسانی به روستاها خاطرنشان کرد: باید با راهبری درست از توان مردم استفاده کرد چرا که مردم خواهان پیشرفت و توسعه منطقه هستند.

کرمی با اشاره به اینکه اختیار مولدسازی با مجموعه استان است، ادامه داد: مولدسازی دارایی‌ها می‌تواند باعث افزایش درآمد یک دستگاه شود همچنین خدمات بهتری به مردم ارائه دهد. یکی از تاکیدات هیئت دولت این است که با استفاده از مولدسازی دارایی‌ها پروژه‌های نیمه تمام موجود استان را به اتمام برسانیم. مطالعات باید در کف میدان اجرایی شود و پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال استان و مردم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا فرد پس از فراغت از تحصیل بتواند صدها شغل ایجاد کند. در اسلام بازنشستگی وجود ندارد و انسان تا هنگامی که زنده است، باید کار کند چرا که این تلاش و کوشش عین عبادت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود