Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@17:04:12 GMT

کشف حفره امنیتی و حذف نرم‌افزار محبوب از بازار اندروید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۳۹۵۹

کشف حفره امنیتی و حذف نرم‌افزار محبوب از بازار اندروید

ایتنا- محققان امنیتی کسپرسکی کشف کردند که نرم‌افزار CamScanner یک مشکل امنیتی بزرگ دارد و به همین دلیل نیز گوگل آن را از بازار پلی استور حذف کرده است. محققان امنیتی شرکت به تازگی کسپرسکی کشف کردند که نرم‌افزار  CamScanner یک مشکل امنیتی بزرگ دارد و به همین دلیل نیز گوگل آن را از بازار پلی استور حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی bgr، حتما بسیاری از شما با نرم‌افزار  CamScanner آشنایی دارید. این نرم‌افزار محبوب در حدود ده سال پیش آغاز به کار کرد و تاکنون 100 میلیون بار توسط کاربران دانلود شده است.
این نرم‌افزار، کاربری ساده‌ای دارد و می‌تواند مدارک اسکن شده را به‌راحتی به فایل PDF تبدیل کند.
 
با این‌ حال محققان امنیتی کسپرسکی در به‌روزرسانی‌های ماه ژوئن و جولای این نرم‌افزار مورد مشکوکی را کشف کردند که در به‌روزرسانی‌های ماه اوت دیده نشده بود.
این مورد مشکوک درواقع بدافزاری بود که شمار زیادی از کاربران را تحت تأثیر قرار داده بود.

بر اساس گزارش و اظهارات محققان کسپرسکی، این بدافزار ممکن است اقدام به نمایش تبلیغات بی‌مورد و ثبت‌نام کاربر در اشتراک‌های پولی کند. گوگل پس از کشف این موضوع نرم‌افزار CamScanner را از پلی استور پاک کرد و به همین دلیل بهتر است که شما هم این نرم‌افزار را از دستگاه اندرویدی خود سریعا پاک کنید.    
نکته اصلی این کشف آن است که حتی نرم‌افزارهایی که برای سالیان سال امن بوده‌اند و استفاده از آنها خطری برای کاربر ایجاد نکرده است ممکن است به‌صورت ناگهانی ناامن شوند و به همین دلیل بهتر است به‌صرف تجربه درخشان یک نرم‌افزار به آن اعتماد نکرد.
حتی نرم‌افزارهای استورهای رسمی که شهرت خوبی داشته و میلیون‌ها نظر مثبت به آنها داده شده است می‌توانند در ظرف یک‌شب به یک بدافزار تبدیل شوند. هر نرم‌افزار تنها یک به‌روزرسانی تا این تغییر بزرگ فاصله دارد.
 
در واقع این مشکل از زمانی شروع شد که CamScanner از یک ماژول سوم شخص که دارای یک Trojan Dropper بود استفاده کرد.
به‌طور خلاصه، مشخص شد که این بدافزار کدهایی که از سایر ماژول‌های مخرب که به‌طور ناخواسته در دستگاه‌های کاربر بارگیری شده بود  را اجرا می‌کرد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: حفره امنیتی پلی استور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ

آفتاب‌‌نیوز :

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Nexon در حال ساخت یک بازی MMORPG بر اساس مجموعه بازی تاج و تخت است.

به نقل از منبعِ Redanian Intelligence، این بازی در شمال قاره «وستروس» جریان دارد و مکان‌هایی همچون شهر «وینترفل» و «دیوار» در بازی حضور دارند. احتمال حضور مناطق دیگر دنیای نغمه یخ و آتش هم وجود دارد، اما این منبع فقط حضور شمال را می‌تواند تایید کند. وقایع این بازی بین فصل چهارم و پنجم سریال جریان دارد، هنگامی که «روس بولتون» مقام نگهبان شمال را در اختیار داشت و «جان اسنو» و «سمول تارلی» همچنان در دیوار حضور داشتند.

- اشخاص ذکر شده و همچنین نام‌های دیگر داستان بازی تاج و تخت به‌عنوان NPC در بازی حضور دارند و بازیکنان می‌توانند آن‌ها را ملاقات کنند، اما صداپیشگی آن‌ها توسط بازیگران سریال Game of Thrones انجام نشده است. صداپیشگان جدیدی در نقش این شخصیت‌ها صحبت خواهند کرد و تلاششان بر این است که تا حد امکان نحوه حرف زدن بازیگران سریال را تقلید کنند.

- ظاهرا این بازی دارای یک کمپین داستانی آنلاین خواهد بود.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟