Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس فضایی هند در برنامه‌ای بلندپروازانه تلاش داشت تا با فرود این فضاپیما در منطقه قطب جنوب ماه، به نخستین کشور جهان بدیل شود که در این بخش از کره ماه تحقیق می کند.

هدف برنامه فضاپیمای «چاندرایان۲» فرود کنترل شده در نزدیکی قطع جنوب ماه بود، جایی که دانشمندان حدس می‌زنند آبهای یخ‌زده وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارندرا مودی، نخست وزیر هند که در سازمان تحقیقات فضایی هند (ایسرو) حضور داشت بعد از این شکست خطاب به دانشمندان این پروژه گفت: «در زندگی فراز و نشیب‌هایی وجود دارد. آنچه شما تا همین جا انجام دادید موفقیت کوچکی نیست.»

سازمان تحقیقات فضایی هند هنوز علت ناکامی این فضاپیما را اعلام نکرده است اما نخست وزیر هند خطاب به مردم هند گفت که شاید سرعت فرود فضاپیما بیشتر از انتظارات بود و فضاپیما در برخورد با ماه سقوط کرده باشد.

کایلاساوادیوو سیوان، مدیر سازمان فضایی هند لحظات پایانی فرود این فضاپیما را «۱۵ دقیقه وحشت» توصیف کرده بود که به دلیل پیچیدگی‌های مرتبط با گرانش کره ماه و گرد و غبار درگیرش بودند.

هند چاندریان ۲ را در ۲۲ ژوئیه به‌سوی ماه پرتاب کرده بود.

تا کنون تنها ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین موفق شده‌اند که فضاپیماهایشان را بر روی کره ماه فرود بیاورند.

کد خبر 454400 برچسب‌ها هوا فضا هند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هوا فضا هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری حیرت‌انگیز از فرود جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب + فیلم

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، جنگنده F ۳۵ b یکی از زیرمدل‌های F ۳۵ لایتنینگ دو، با قابلیت تیکاف کوتاه و فرود عمودی است؛ نسل پنجم از جنگنده‌های رادار گریز که توسط کمپانی لاکهید مارتین طراحی و توسعه داده شده است. فرود آمدن جالب این جنگنده بر روی برج العرب دبی را مشاهده می کنید.

کد خبر 849164 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها دبی خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده امارات

دیگر خبرها

  • ورزشگاه‌های میزبان دیدارهای خانگی استقلال ملاثانی مشخص شد
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • تصاویری حیرت‌انگیز از فرود جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب + فیلم
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی
  • (عکس) سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی
  • سمت پنهان و تاریک ماه از منظر فضاپیمای چینی (عکس)