Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- چین از آمریکا درخواست کرد اگر قرار است نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند این امر باید مسئولانه انجام شود. تاریخ انتشار: 16:52 - 17 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۸۱۳۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «وانگ یی»وزیر خارجه چین در اسلام آباد و در نسشت سه جانبه میان چین، پاکستان و افغانستان گفت: ما از آمریکا و طالبان خواستار ادامه مذاکرات و اجرای مفاد آنها بعد از امضا این توافق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما از طالبان و آمریکا درخواست داریم تا به تعهدات خود در زمینه کاهش سربازان و همچینن عدم تبدیل شدن افغانستان به کشور برای تروریسم عمل کرده تا شاهد ریشه دواندن درخت صلح در این کشور باشیم.

وزیرخارجه چین تاکید کرد: پکن آماده حمایت سیاسی و اقتصادی از افغانستان بعد از توافق صلح و تلاش برای بازسازی این کشور است.

وانگ یی همچنین در مورد عجله برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان نیز گفت: وضعیت افغانستان در مرحله حساسی بوده و خروج نظامیان خارجی از این کشور باید به صورت منظم و مسئولانه صورت بگیرد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان را لغو کرده است.

رامپ در صفحه شخصی توئیتر خود، ضمن اشاره به نشست محرمانه‌ای که قرار بود با افراد مذکور در آمریکا داشته باشد، نوشت: «آنها امشب به ایالات متحده می‌آمدند. متاسفانه برای اینکه اهرم فشار ساختگی ایجاد کنند، مسئولیت حمله به کابل که یک نفر از سربازان ما و ۱۱ نفر دیگر را کشت، برعهده گرفتند».

وی با بیان اینکه نشست محرمانه مذکور و همچنین مذاکرات صلح را به دلیل برعهده گرفتن انفجار روز پنجشنبه کابل از سوی طالبان لغو کرده است، توضیح داد: «چه کسی حاضر می‌شود برای اینکه موضع چانه‌زنی خود را تقویت کند، آن‌همه را بکُشد؟»

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از مبارزه طالبان با حضور این کشور در افغانستان، گفت: «آنها با این کار فقط [موضع خود را] ضعیف‌تر کردند! اگر آنها نمی‌توانند در چنین مذاکرات صلح حساسی با آتش‌بس موافقت کنند و ۱۲ انسان بی‌گناه را می‌کُشند، پس احتمال نمی‌توانند درباره توافق صلح معناداری مذاکره کنند. چند دهه دیگر می‌خواهند به مبارزه ادامه دهند؟»

تلاش‌های دولت‌های واشنگتن و کابل برای رسیدن به توافق صلح با گروه طالبان که برای مدت‌ها به ایجاد آشوب و هرج‌ومرج در افغانستان مشغول بوده در حالی است که این گروه در روزهای اخیر هم به عملیات‌های تروریستی در این کشور ادامه می‌دهد. جدیدترین نمونه آن روز پنجشنبه بود،‌ زمانی که یک خودرو بمب‌گذاری شده در مقابل ایست‌بازرسی سفارتخانه آمریکا در حوزه نهم امنیتی پلیس کابل منفجر شد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان بمب گذاری واشنگتن معناداری بی گناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

 
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

 منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم