Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت دستگاه قضایی در برابر توهین به مجلس، گفت که بیشتر نمایندگان و حتی رییس مجلس از اظهارات توهین آمیز یکی از وعاظ درباره مجلس تعجب کرده‌اند.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر یکی از وعاظ مشهور تهران و انتقاد وی از آنچه مخالفت مجلس با طرح شفافیت آرای نمایندگان می‌خواند، گفت: اظهارات یکی از آقایان منبری که مطالبی را در مورد مجلس با لحن توهین آمیز بیان کرد ، حیرت بیشتر نمایندگان و حتی رییس مجلس را از این کج‌اندیشی به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با انتقاد از شائبه‌سازی علیه مجلس در مراسم عزاداری امام حسین(ع)، گفت: آنچه با عنوان مخالفت مجلس با طرح شفافیت عنوان شده است در واقع مخالفت با فوریت این طرح است، چرا که اصل آن هنوز مطرح نشده که مجلس با آن مخالفت  کرده باشد. طبق آیین نامه داخلی مجلس اگر ضرورت مهمی باشد یا خوف خسارت به کشور باشد طرح‌ها و لوایح به صورت یک یا دو فوریت مطرح می شود اما در مورد این طرح تشخیص مجلس این بود که بررسی عادی صورت گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امام علی(ع) برای وعاظ مهمترین الگو است که آنها را به تهذیب نفس و تربیت خود و کنترل هیجانات توصیه میکند قبل از اینکه به نصیحت دیگران بپردازند، در مورد رفتار عملی وعاظ هم مرحوم فلسفی بهترین الگوست.
رحیمی با تاکید بر اینکه اولویت فعلی کشور معیشت مردم است و این امر مناسبات بین المللی را هم تحت‌الشعاع قرار داده است، اضافه کرد: لازم است منبری‌ها خصوصا در این ایام، نگاه وحدت بخش داشته باشند. اگر آقایان ادعای شفافیت دارند لیست منبرها و پاکت‌هایی که از این مسیر دریافت می‌کنند را شفاف اعلام کنند.
عضو هیات رییسه مجلس در ادامه با انتقاد از سکوت دستگاه قضایی در برابر توهین به قوه مقننه تصریح کرد: برخلاف تصور بعضی‌ها که ممکن است کشور را دارای یک رکن ببینند، مجلس مهمترین رکن قانون گذاری و تصمیم گیری است اهانت به آن، اهانت به ساختار کلی حاکمیت است اما در شرایطی که اهانت بزرگی به یکی از ارکان نظام شده شاهد سکوت دستگاه قضایی هستیم لذا از دادستان کل کشور انتظار می‌رود دراین باره با هوشیاری عمل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است

به گزارش جام جم آنلاین،‌ احمد وحیدی در شورای اداری استان تهران درباره مسایل مهم از جمله مناسبت های روزهای کارگر و معلم، اهمیت جایگاه پایتخت، شعار سال، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اهمیت زنجیره ارزش راهبردی، مسایل فرهنگی، اتباع و تقسیمات کشور سخن گفت.

وحیدی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک مناسبت های روزکارگر و روز معلم گفت: معلمان و کارگران تجلی حرکت، حیات و تعالی انسان هستند و ما قدرشناس این قشر بزرگ جامعه هستیم.

وی ضمن با اهمیت دانستن شورای اداره تهران گفت: جایگاه شورای اداری تهران یک اهمیت فوق العاده دارد؛ زیرا تهران ام‌القرای سیاسی کشور است و پرداختن به مسایل آن و داشتن قوانینی قوی و گفت وگو درباره آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت ایران و یک چهارم نرخ رشد کشور مربوط به تهران است، اظهار کرد: مسئولیت های سنگینی در این جغرافیا وجود دارد و از تلاش های مستمر و موثر همه عزیزان از جمله استاندار، فرمانداران ، نیروهای نظامی و انتظامی و همه دستگاه ها و همچنین دستگاه قضاییه برای توسعه تهران قدردانی می کنم.

اهمیت دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چارچوب چهار راهبرد مد نظر رهبر معظم انقلاب را گوشزد کرد و گفت: سال گذشته (۱۱ اسفند) یک انتخابات خیلی خوب و بسیار ارزشمند و در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب بحمدالله رقم خورد.

وی افزود : اکنون نیز در آستانه برگزاری مرحله دوم این انتخابات مهم در ۲۱ اردیبهشت ماه هستیم و همه مسوولان موظف هستند این رویداد مهم با سلامت، امنیت و رقابت و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

وی با اشاره به رقابت ۱۶ نامزد در تهران گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند.

دیگر خبرها

  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • بالوتلی: چالهان اوعلو و هواداران میلان؟ اگر من بودم هزار برابر بدتر رفتار می‌کردم!
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین