Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@14:10:25 GMT

حجم خسارت‌های مستقیم وارد به اقتصاد سوریه از جنگ

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۵۶۹۳

عماد خمیس نخست وزیر سوریه در حاشیه سومین نشست سندیکاها برای مقابله با محاصره اقتصادی سوریه گفت: ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که زیان های وارده به نهادهای کشور بیش از 45 هزار میلیارد لیره سوریه (87 میلیارد دلار آمریکا) بوده است، زیرا بیش از 28 هزار ساختمان دولتی آسیب دیده و حدود 188 کارخانه و شرکت صنعتی دولتی به طور کلی یا جزئی ویران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل- وی افزود: آثار باستانی نیز از تفکر تکفیری و تاریک در امان نماند و بیش از 1994 محل باستانی مورد تخریب و سرقت قرار گرفت.

خمیس درباره بخش انرژی برق و نفت سوریه گفت: از مجموع 39 نیروگاه موجود قبل از آغاز بحران سوریه، 15 نیروگاه برق به طور کلی و 10 نیروگاه به طور جزئی تخریب شد.

وی تصریح کرد: سوریه قبل از جنگ تحمیلی علیه این کشور دارای بزرگترین شبکه ملی یکپارچه برق در منطقه بود که شمال سوریه را به جنوب و غرب این کشور را به شرق وصل می‌کرد. طول خطوط این شبکه حدود 48 هزار کیلومتر بود که نیمی از آن تقریبا در معرض تخریب و ویرانی قرار گرفت.

به گفته الخمیس، بیش از یک هزار تاسیسات نفتی از زمان آغاز بحران آسیب دیدند و بخش کشاورزی که در طول دههای گذشته به خودکفایی رسیده بود، آسیب زیادی دید و سوریه ای که سالانه بیش از 3 میلیون و پانصد طن گندم وارد می کرد، برای تامین نیازهای مردم خود به واردات متوصل شد، زیرا زمینه های کشاورزی تخریب و آتش زده شد و تولیدات آنها نیز به خارج قاچاق شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه جنگ تحمیلی اقتصاد بحران سوریه جنگ سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت، در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902779

دیگر خبرها

  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • خسارت بارش‌های سیل‌آسای سراوان به آسفالت معابر
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند