Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:47:42 GMT

خاک‎های رنگی در دل تابلوخط‌های عاشورایی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۵۸۱۵

خاک‎های رنگی در دل تابلوخط‌های عاشورایی

در آستانه دهم محرم سالروز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نمایشگاه تابلوخط‎های عاشورایی با عنوان «خاک سرخ- قیام سرخ» که توسط هنرمندان جریزه هرمز و با استفاده از خاک رنگارنگ این جزیره خلق شده ‏اند، روز یکشنبه با حضور علی صالحی رییس کل‎دادگستری هرمزگان و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

در نمایشگاه 'خاک سرخ- قیام سرخ' تابلو خط‎هایی با استفاده از خاک رنگارنگ جزیره هرمز در ابعاد مختلف و بهره‎گیری از عبارات و خطوط اسلیمی با مضمون سوگواری و قیام حسینی در معرض دید عموم گذاشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف اصلی از اجرای این نمایشگاه، یادآوری فرهنگ غنی عاشورای حسینی و هم‎چنین نمایش تنوع زیست محیطی جزیره هرمز با بهره‎گیری از خاک این جزیره است.

در جریان برگزاری آن نمایشگاه تابلوخط‎هایی با نقش مایه‌های فرهنگ سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در جنوب کشور طراحی و به نمایش گذاشته شده‎است.

در کنار برگزاری این نمایشگاه، گالری عکس، نقاشی، ویدئو، اینستالیشن و پروفرومنس نیز اجرا می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقاشی و پخش کلیپ‌های مختلف از آیین‌های عزاداری جزیره هرمز از دیگر برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه 'خاک سرخ- قیام سرخ' است.

صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این نمایشگاه بیان داشت: اگرچه هرگز نمی‎شود تمام زیبایی‎های محرم را به نمایش گذاشت ولی گوشه‎هایی از آن را می‎توان در قالب خلق آثار ارزشمند هنری از این دست به تصویر کشید.

شاه کلید ورودی خلیج فارس در مجاورت تنگه هرمز جزیره هرمز است که به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت یافته و هیچ جای دنیا را نمی توان یافت که تمامی رنگ های دنیا یکجا درآن باشد.

هرمز از لحاظ زمین شناسی از مهم ترین گنبدهای نمکی در دنیا و از دیدگاه زیبایی شناسی بی رقیب ترین آنهاست.

خاک یکی از دیدنی‎های جزیره هرمز است، زیرا که این جزیره به ساحل‌های رنگین و خاک رنگی اش معروف است و  ساحلش به رنگ طلایی و نقره ای بوده و گردشگران و جهانگردان بسیاری را به سوی خود جلب می کند.

صخره نمکی و نمک‌هایی که هنگام بارندگی با ترکیبی از رنگ‌های سپید، سرخ و طلایی حالت خاصی به خود می‌گیرند، بسیار دیدنی هستند.

بسیاری که نقش هنر در ذهن دارند، در مناسبت‎های مختلف بر ساحل این جزیره گرد هم می‌آیند و فرشی از خاک با طرح‌های زیبا ترسیم می‎کنند.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عاشورای حسینی هرمز هرمزگان محرم ۹۸ خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بابایی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه ستاد برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امسال سه هزار زائر به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند، گفت: کمیته اعزام نیز با محوریت سپاه، انجام فرآیندهای لازم از قبیل ثبت نام، ساماندهی کاروان‌ها و اعزام را برعهده دارد.

وی افزود: برای اعزام مطلوب زائران چندین کمیته همکاری می‌کنند و متولی کمیته مراسم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان است که این کمیته‌ها برنامه‌های مربوط به سالگرد ارتحال و قیام ۱۵ خرداد را در شهرها و روستاها آغاز کرده است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان گفت: فرمانداران نیز در شهرستان‌ها ستاد شهرستانی و کمیته‌های زیر مجموعه را فعال کنند تا با همکاری مطلوب کمیته‌های زیر مجموعه خدمت رسانی مطلوبی به زائران ارائه شود.

بابایی با بیان اینکه مسؤولیت مراسم‌ها با شورای تبلیغات اسلامی است، افزود: برخی ادارات برنامه‌های برای این ایام دارند که ایجاد هماهنگی بین کمیته ستاد و رفع مشکلات احتمالی هم باید مد نظر قرار گیرد.

وی کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی را یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کمیته‌ها در روند برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان عنوان کرد و گفت: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در پوشش خبری و اطلاع‌رسانی برنامه‌های ستاد ارتحال و قیام ۱۵ خرداد نقش محوری دارند.

کد خبر 6099668

دیگر خبرها

  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • (ویدئو) ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد!
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز