Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سفر رئیس جمهوری به این استان، ۲ هزار و ۳۰  میلیارد ریال در هشت ردیف مستقل تملکی به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

وی گفت: این میزان اعتبار در زمینه کمک های فنی و اعتباری روش های نوین آبیاری، بازسازی و نوسازی قنوات، تامین و انتقال آب برای توسعه باغ در اراضی شیبدار، ایجاد مجتمع های گلخانه ای و دامپروری، اجرای عملیات آبخیزداری و ساماندهی عشایر و همچنین طرح های کوچک تامین آب  از محل ماده ۱۰ و ۱۲ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر اعتبارات دولتی، ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز برای امر سرمایه گذاری به بخش کشاورزی در استان اختصاص یافت.  

یوسفی گفت: با استفاده از این تسهیلات طرح های توسعه کشت و صنعت خرم فاروج،  طرح زنجیره تولید گوشت اتحادیه دامداران استان، ساخت مجتمع ۴۰ هزار راسی بز، ایجاد صنایع تبدیلی، ساخت چهار مجتمع گلخانه ای هیدروپونیک و ساخت دو گاوداری ۱۰۰۰ راسی اجرا می شود.

وی در خصوص پیگیری طرح های پیشنهادی بخش کشاورزی از محل تفاهم نامه سفر ریاست جمهوری با بانک کشاورزی هم گفت: این طرح ها شامل اجرای طرح ۱۰۰ هکتاری مجتمع گلخانه ای آستان قدس رضوی، ساخت واحدهای گلخانه ای شهرک امام رضا (ع) به میزان ۷۵ هکتار، ساخت مجتمع گلخانه بیگان شیروان در سطح ۵۰ هکتار،  تکمیل و توسعه طرح پرورش مرغ مادر گوشتی سازمان اتکا با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه و طرح ایجاد جنگل مصنوعی و صنایع پایین دست به مساحت ۸۰۰ هکتار با استفاده از پساب شهر بجنورد است.

یوسفی گفت: طرح ساخت سردخانه دو مداره در شهرستان اسفراین، تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ در شیروان، ایجاد گاوداری ۱۰ هزار راسی توسط شرکت شستا در شهرستان اسفراین و شیروان،  اجرای طرح های تولیدی و اشتغال شامل تکمیل زنجیره های کرم ابریشم، پرورش اسب اصیل ترکمن، ساخت گلخانه های کوچک مقیاس و پرورش گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و تکمیلی از دیگر پروژه های پیشنهادی برای استفاده از تسهیلات بانکی سفر رئیس جمهوری است.


وی جمع کل اعتبارات مورد نیاز برای این طرح های پیشنهادی را نیز ۲۱ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: نرخ سود بانکی در تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی بالا است که این امر این حوزه را با چالش مواجه می کند.

ره آورد سفربرکت رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان  در ۲۳ تیرماه امسال امضای ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه است.

به گزارش ایرنا در سفر کاروان دولت تدبیر و امید، ۱۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در قالب ۳۰ طرح در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید؛ برای اجرای این طرح‌ها در مجموع هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و ۵۹۴ میلیون یورو از منابع دولتی و نیز ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که با اجرای این طرح‌ها برای ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری، بهره برداری شد که با اجرای هر واحد بخار، ۱۶۰ مگاوات به توان تولید برق در این نیروگاه افزوده شد؛ اجرای سد و شبکه آبیاری چندیر در شهرستان راز و جرگلان با هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار و شبکه و آبیاری غلامان با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر کاروان دولت تدبیر و امید است.

افتتاح پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب اسفراین، کارخانه شمش آلومینای جاجرم، فولاد کیمیای صبا و طرح کیمیاداران نوین شمال در اسفراین از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سفر کاروان تدبیر و امید است.

همچنین همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی، ۲۸ پروژه کلنگ زنی شد که برای این پروژه‌ها چهار هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی هزینه شده که با بهره برداری از آن برای یکهزار و ۷۰۵ نفر اشتغال ایجاد شد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر، ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی  نسبت به سایر بخش ها را دارد.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کشاورزی خراسان شمالی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد