Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش برنا از ایلام مراد یگانه در جلسه شورای سلامت وامنیت غذائی ضمن تسلیت به مناسبت ایام عاشورا وتاسوعا گفت:با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین و ورود وخروج بیشترین زوار عتبات عالیات از شهرستان چرداول کار گروه وشورای  سلامت شهرستان با همکاری  سایر دستگاههایی مرتبط باید با ساز کار وبرنامه ریزی دقیق وحساسیت ویژه بر بهداشت وعرضه مواد غذایی نظارت لازم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نقش بخشداران، دهیاران وشهرداران در پاکسازی ونظافت روستاها وشهرها گفت؛ در ایام اربعین باید کلیه ورودی وخروجی شهرها وروستاها نظافت واز هرگونه پسماند وزباله پاکسازی شود 

یگانه تاکید کرد: دامپزشکی والخصوص شهرداریها باید  نظارت بیشتری  بر کشتارگاه ها داشته باشند وبا هرگونه تخلفی برخورد نمایند.

او گفت :گشت های مشترک  شورای سلامت  در این ایام  و درجهت نطارت دقیق باید بصورت هفتگی به منظور برخورد قاطع با متخلفین در سطح شهرستان صورت گیرد. 

 او افزود؛ گشت های مشترک  باید با حضور نیروهایی انتظامی و  اعضای شورای سلامت وکارگروه امنیت مواد غذائی  در مسیرهای پر تردد وحساس برای کنترل و برخود با متخلفین باشد نه اینکه  گشت ها صرف رفع تکلیف   وبدون برخورد با متخلفان باشد 

 او تاکید کرد ؛دامپزشکی شهرستان باید در این ایام بطور ویژه  به منظور هر گونه سوءاستفاده  متخلفین در عرضه گوشت ناسالم  بر کشتار دام نظارت لازم داشته باشند .

او با بیان اینکه  سیستم الکترونیک در بحث درمان سرپائی وبستری  بسیار کار ساز وباعث دسترسی تمامی اقشار با کمترین هزینه وائتلاف وقت می شود گفت : باید در این زمینه ضمن  آموزش های لازم در خصوص بحث بهداشت الکترونیکی   با همکاری بهداشت ودرمان  از طریق دهیاران ومعتمدین  به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم از این خدمات ارزشمند  بهره مند گردند.   

  فرماندار چرداول گفت : مراکز درمانی توحید وپیاز  آباد هنوز بعد افتتاح در هفته‌ای دولت هیچ خدمات بهداشتی درمانی انجام  نداده ومراکز افتتاح شده باید خدمت رسانی را در حوزه  بهداشت ودرمان در این دومنطقه شروع نماید

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکترونیک سلامت عاشورا کنترل و نظارت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام