Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در قالب گروه جهادی پرواز خاکی به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه، از ۳۰ مرداد تا ۷ شهریور به خدمت رسانی در روستا‌های توابع شهر قیدار شهرستان خدابنده پرداختند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در قالب گروه جهادی پرواز خاکی زیر مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه، از تاریخ ۳۰ مرداد لغایت ۷ شهریور به خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستا‌های توابع شهر قیدار شهرستان خدابنده پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمده فعالیت‌ها در چهار عرصه بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی و عمرانی در ۹ روستا منطقه صورت گرفت و حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان و تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل و اساتید حضور به هم رساندند.

فعالیت کارگروه بهداشت و درمان در زمینه‌های ویزیت رایگان پزشکی و مامایی، خدمات رایگان دندانپزشکی، آموزش بهداشت و غربالگری‌های درمانی صورت گرفت.

ویزیت رایگان پزشکی توسط اساتید متخصص و فوق تخصص دانشگاه اعم از متخصص اطفال و نوزادان، قلب و عروق، روماتولوژی، روانپزشکی و... صورت گرفت.   ویزیت رایگان مامایی و مشاوره زنان و بارداری توسط دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه صورت گرفت. خدمات دندانپزشکی اعم از کشیدن دندان، ترمیم دندان و... به صورت رایگان عرضه شد.
همچنین دانشجویان به غربالگری قند و فشار خون، اندازه گیری قد و وزن، غربالگری پدیکلوز، کنسر برست و معاینه دهان و دندان پرداختند و نیز کلر سنجی آب روستا‌ها توسط این تیم در ۳ روستا انجام گرفت.   کارگروه‌های آموزشی و فرهنگی عمده فعالیت‌های خود را در قالب کلاس‌های آموزشی و مهارت پروری به انجام رساندند.
از اهم فعالیت‌ها در این زمینه می‌توان به کلاس‌های هنری شامل نمد دوزی، روبان دوزی، گلدوزی و عروسک بافی اشاره کرد.
کلاس‌های آموزش معارف دینی مانند مهدویت، امام شناسی، احکام دین، قرآن و هم چنین کلاس‌های آموزش درسی متناسب با رده‌های تحصیلی، زبان انگلیسی و کلاس‌های خلاقیت پروری و کاردستی از دیگر فعالیت‌های این عرصه بوده است. کارگروه فرهنگی اردوی جهادی پرواز خاکی با هدف اشاعه‌ی فرهنگ ایرانی-اسلامی در بین اهالی روستا، فعالیت‌های خود را بر روی دو جامعه‌ی هدف کودک و نوجوان و بانوان روستا آغاز کرد.


مطالب آموزش داده شده به گروه سنی نوجوانان شامل آموزش فراگیری قرآن، عمل به قرآن، وضو، نماز، مفاهیم ابتدایی اعتقادی، داستان‌های آموزنده (داستان راستان)، مفاهیم اخلاقی، شعر، نقاشی، تئاتر کودکانه و... میباشد.


گروه هدف نوجوان شامل دو بخش کودکان کوچکتر از ۷ سال و دانش آموزان میباشد که جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ کودک و نوجوان از روستا‌های قلعلی، دلایر، گمش تپه، بیگم آقا، کوسج آباد و هیرآباد را شامل میشد.

بخش دیگر فعالیت فرهنگی گروه جهادی پرواز خاکی اختصاص به حضور مبلغین آقا و خانم در روستا‌ها دارد.   مبلغین خانم با برگزاری کلاس‌های احکام بانوان، مسائل خانواده و... در ۶ روستای خدابنده به فعالیت پرداختند.

مبلغ آقا نیز با برگزاری کلاس‌های آموزش احکام و اعتقادات و... برای نوجوانان پسر این ۶ روستا به فعالیت پرداخت.
قابل ذکر است که در طی این چند روز مشاوره خانواده و جلسات پرسش و پاسخ توسط مبلغین نیز صورت گرفته است.  
از سایر فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری جلسه مطالبه از مسولین در قالب تریبون ملت در روستای گمش تپه، یادواره شهدا، گرامیداشت خانواده شهدا و غبارروبی از مزار شهدا در روستا دلایرعلیا نیز نام برد.

رنگ آمیزی مدارس، نقاشی روی دیوار و دیوار نویسی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در کارگروه عمرانی بوده است.
رنگ آمیزی مدرسه روستا توزلو و دیوار نویسی و نقاشی روی دیوار در سه روستا دیگر توسط جهادگران صورت گرفت.
هم چنین تعمیر و ترمیم یکی از مدارس نیز از فعالیت‌های این کارگروه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زنجان اردوی جهادی اردوی جهادی پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این اردو که به همت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی به روستاییان برگزار شد، دانشجویان داوطلب در بخش خدمات آموزشی و بهداشتی آموزش هایی، چون راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، درمان شته، آموزش به مادران باردار، اهمیت جوانی جمعیت و بحث فرزند آوری را به مردم روستا ارائه دادند.

زحمتکش افزود: درحاشیه این اردو، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن زیارت از مزار شهدا با خانواده شهید والامقام رضا دامرودی دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید با آنان گفتگو و از ایثار و فداکاری شهید تجلیل کردند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه نیز با قدردانی  از زحمات و تلاش‌های دانشجویان جهادگر، اعلام کرد که این اردو‌ها به طور مستمر در مناطق محروم شهرستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عشق معلمی دَربیابان
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است