Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@03:03:31 GMT

وزیر کار در نامه به رئیس قوه قضائیه: اعتراض حق کارگران است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۶۸۸۹

وزیر کار در نامه به رئیس قوه قضائیه: اعتراض حق کارگران است

به گزارش مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در نامه‌ای به حجّت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه درپی انتشار خبر صدور احکام سنگین برای برخی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تاکید کرد: از مداخله سریع شما در پرونده کارگران هفت تپه تشکر می کنم، اعتراض حق کارگران است و آمادگی داریم برای مسائل کارگری کمیته مشترک تشکیل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است: 

ریاست محترم قوه قضاییه 

حضرت حجّت‌الاسلام والمسلمین رئیسی

با سلام و آرزوی قبولی عزاداری های ایام حزن و اندوه حسینی 

انتشار خبر صدور احکام سنگین برای برخی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه  شوک آفرین بود و بر همین اساس در جلسه صبح امروز هیأت وزیران  مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته‌ای سه نفره مرکب از وزیر دادگستری ، معاون حقوقی رئیس جمهور و اینجانب موضوع را پیگیری کند.

خوشبختانه مطلع شدیم حضرتعالی با مداخله ای به جا و به موقع دستور تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه به این حکام را صادر فرمودید. 

مسلم آن است که با توجه به فشارهای زاید الوصف بدخواهان ایران و نظام سلطه که به ویژه در تحمیل تحریم های ظالمانه متبلور است و خصوصاً با توجه به سخنان رهبری معظم انقلاب که فرمودند:

«کارگر در امتحان بزرگ دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس نشان داد که از بن دندان دارای وجدان دینی و وجدان ملی است» ضرورت دارد  رویکرد منصفانه و مشفقانه با مسایل و اعتراضات کارگری در دستور کار همه ما متولیان امر قرار گیرد. 

در همین چارچوب ضمن تشکر از مداخله سریع حضرتعالی، اینجانب به عنوان مسئول دستگاه متولی تنظیم روابط کار اعلام آمادگی می‌کنم در کمیته ای مشترک در کلیه موارد مشابه نظر کارشناسی دستگاه متبوع را نسبت به مسایل کارگری اعلام نموده، تا یکی از مستنداتی باشد که مبنای تصمیم و قضاوت قرار گیرد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض باشگاه استقلال به برنامه سازمان لیگ

استقلال به برنامه سازمان لیگ معترض است.

طرفداری | پس از اعلام برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر، باشگاه استقلال طی نامه‌ای رسمی نسبت به تعیین مکان برگزاری دیدار استقلال و پیکان در هفته پایانی اعتراض کرد.

باشگاه استقلال در این نامه با اشاره به این موضوع که تیم فوتبال استقلال شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و حضور هواداران این تیم در هفته پایانی حق مسلم طرفداران استقلال است، خواهان تغییر مکان این دیدار شد تا بازی آخر استقلال نیز با حضور تماشاگران برگزار و عدالت در هفته پایانی رعایت شود.

باشگاه استقلال از کلیه مسئولان مربوطه می‌خواهد در این امر مساعدت لازم را انجام دهند تا حق هواداران استقلال تضییع نشود.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه سازمان لیگ
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است