Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:45:47 GMT

عزاداران تکابی ندای «لبیک یا حسین» سردادند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۷۰۱۲

عزاداران تکابی ندای «لبیک یا حسین» سردادند

به گزارش ایرنا، تکاب در عصر تاسوعای حسینی غرق در ماتم و اندوه شهادت فرزند رسول الله (ص) و یاران باوفای ایشان بود و اهالی عزادار این شهرستان با جامه‌های سیاه اندوه حسینی و بیرق‌های سبز و سیاه بر حزن خاندان پاک و مطهر اهل بیت(ع) گریستند.

کودکان و نوجوانان در کنار پدران و مادران خویش پرچم‌های یاحسین و یاابوالفضل را دردست گرفته و از خیابان انقلاب تا مقابل گلزار شهدای تکاب با پای پیاده در ماتم شهدای کربلا سینه‌زنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نیز با نوای پرشور حسینی در مدح و ستایش وفاداری و فداکاری ساقی لب تشنگان، حضرت اباالفضل العباس (ع)، نوحه‌خوانی و مدیحه سرایی کردند.

امام جمعه تکاب در جمع عزاداران حسینی با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مهمترین پیام عزاداری برای امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام عیسی برادری افزود: امروز باید با تقویت شور و شعور حسینی، روح معنوی عزاداری امام حسین (ع) در جامعه و نسل‌های آینده حفظ شود.

وی بیان کرد: اتحاد و انسجام مسلمانان زیر پرچم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) هر روز بیشتر و قویتر می‌شود.

امام جمعه تکاب اظهار داشت: عزاداری هرساله عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت برای شهادت مظلومانه امام حسین (ع)، عزت اسلام و امت اسلامی را به رخ دشمنان می‌کشد.

مسلمان جهان به ویژه شیعیان، در نهم و دهم محرم‌الحرام هر سال در سوگ شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در کربلا، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی برپا می‌کنند.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی نیز همنوا با سراسر ایران اسلامی سیاه‌پوش شده و در تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد عزاداری پرشور شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/

تجمع بزرگ عاشوراییان تکاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب تاسوعای حسینی ماه محرم محرم ۹۸ هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال در شرایطی به مصاف ذوب آهن می‌رود که نکونام کمترین تغییر را در این دیدار نسبت به بازی گذشته خواهد داشت.

آبی‌پوشان در بازی قبل حسینی، سیلوا و سهرابیان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند و به احتمال بسیار زیاد دو مدافع آبی‌ها در این دیدار حداقل در ترکیب اصلی غایب هستند.

ترکیب احتمالی استقلال به شرح زیر است:

سید حسین حسینی، روزبه چشمی، حسین مرادمند، ایمان سلیمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند، زبیر نیک نفس (امید حامدی فر)، جلال الدین ماشارپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو.

گفتنی است نیک نفس در تمرین روز پنجشنبه آسیب دید، ولی بعید است این بازیکن به بازی با ذوب آهن نرسد، اما در صورت غیبت وی در ترکیب اصلی حامدی فر جای او را خواهد گرفت.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد
  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در استان گلستان
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای بنگلایان بندرعباس