Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه با دریافت اینترنت نامحدود، مبلغ 40 میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در یکی از کانال‌های تلگرامی با تبلیغ دریافت هدیه اینترنت نامحدود به مناسبت محرم مواجه شدم و جهت شرکت در قرعه‌کشی مبلغ 10 هزار ریال از طریق درگاه بانکی به حساب کانال مربوطه واریز کردم اما بعد از آن متوجه شدم علاوه بر این که بسته اینترنت دریافت نکردم کل موجودی حسابم که 40 میلیون ریال بود هم  برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است که نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی خود موفق به شناسایی فرد کلاه‌بردار و دستگیری وی شدند.

مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعای ارائه بسته‌های اینترنتی، شارژ شگفت‌انگیز و... دارند، در حالی که بیشتر این لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت سرقت فتا فضای مجازی محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان طرح نور پیرامون عفاف و حجاب و برخورد قانوني با ناهنجاري هاي اجتماعي از ۲۵ فروردين ماه همزمان با سراسر کشور در گلستان نیز اجرا و مورد استقبال گسترده مردم متدين، شهيد پرور و ولايي استان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 



 

دیگر خبرها

  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت