Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:12:41 GMT

امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب کفایی است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۷۱۱۴

امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب کفایی است

حجت الاسلام حسینی، امر به معروف و نهی از منکر را واجب کفایی خواند و گفت: آحاد مردم در این زاستا وظیفه دارند و باید ترویج این مهم در طول سال مورد توجه باشد.

حجت الاسلام «سیدعلی حسینی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: باید از خرافی گری و تحریفات در عزاداری ها پرهیز شود.

 

امام جمعه بروجرد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام عاشورا خواند و بیان کرد: این مهم باید در جلسات عزاداری ها از سوی مبلغان مورد توجه و بحث قرار گیرد و فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر باید در طول سال در اولویت همگان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب کفایی عنوان کرد و گفت: در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر باید امام حسین(ع) را اسوه و الگو قرار دهیم.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه نه تنها مسئولان بلکه آحاد مردم در امربه معروف و نهی از منکر و داشتن عکس العمل در برابر ناهنجاری ها وظیفه دارند، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص مسدله حجاب و عفاف نیست بلکه در همه زمینه ها این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: باید در مراسم عزاداری حسینی به پیام ها و درس های عاشورا توجه داشت، شرکت در این مراسم باید فرصتی برای ایجاد تحول فراهم سازد و از اهداف قیام و آرمان های امام حسین(ع) درس بگیریم.

 

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: حضور جوانان در مراسم عزاداری بهترین فرصت برای نهادینه سازی ارزش های دینی بین این قشر و هدایت جوانان به سمت ارزش ها و ارتقای باورهای دینی است.

 

 

 

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم ماه محرم محرم شیرخوارگان حسینی مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه ترویج امر به معروف عزاداری محرم امر به معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد

دریافت 27 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد برگزار شد.

کد خبر 6096655

دیگر خبرها

  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • (تصاویر) عزاداری شهادت امام صادق(ع) در قم و مشهد
  • عزاداری شهادت امام صادق (ع) در کاخک
  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان