Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@08:01:20 GMT

تهیه هیدروژل جدیدبرای ترمیم غضروف

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۷۵۹۰

محققان با گنجاندن نانومواد اکسید گرافن (GO) در داربست‌های سه‌بعدی در مهندسی بافت، به ترکیب جدیدی برای بازسازی غضروف دست یافتند. ناطقان:گرافن یکی از ساختار‌های کربنی است که در قرن اخیر کشف شده است و محققان به تازگی دریافته‌اند که گنجاندن نانومواد اکسید گرافن (GO) در داربست‌های سه‌بعدی در مهندسی بافت، به بازسازی غضروف کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این موضوع به دلیل ویژگی نانومواد اکسید گرافن در آزادسازی آهسته فاکتور رشدی است که برای تمایز سلول‌های مزانشیمی به بافت غضروف مورد نیاز هستند.

محققان دانشگاه منچستر برای اولین بار، نشان دادند که با هدف ساخت غضروف، سلول‌های بنیادی انسان و اکسید گرافن، چگونه می‌توانند همزمان در یک داربست سه‌بعدی قرار گیرند. به دلیل اینکه غضروف توانایی کمی برای ترمیم خود دارد این نوآوری امیدوارکننده است.

آن‌ها برای ساخت داربست فعال، با جذب فاکتور رشد (TGF-β۳) روی لایه‌های اکسید گرافن درون ژل کلاژن، توانستند آن را با موفقیت با سلول‌های بنیادی مزانشیمی انسان (hMSCs) بیامیزند.

این موفقیت از استفاده مداوم و تهیه مقادیر زیادی از این فاکتور در طی فرآیند جلوگیری می‌کند. پس از اتمام مراحل اولیه، این تیم نتایج کار خود را پس از ۲۸ روز در محیط کشت مشاهده کرد. در طی دوره ۲۸ روزه، ژل اکسید گرافن بیش از ۹۹ ٪ از فاکتور رشد را در خود نگه داشت و آن را با سرعت کمتر از ۲ درصد در ژل رها کرد.

بیشتر بخوانید: پارگی مینیسک زانو در کمین مبتلایان به اضافه وزن و چاقی

هویلند و تیم وی معتقدند که این طرح فوائد بیشماری دارد و ویژگی اکسید گرافن در آزادکردن آهسته فاکتور رشد، آن را برای مهندسی بافت جذاب می‌کند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد محلول حاوی GO برای سلول‌های بنیادی انسان سمی نیست.

امید می‌رود روش جدید امکان ارائه چندین فاکتور همزمان برای تمایز سلول‌های مزانشیمی در منطقه خاص به بافت‌های مختلف را هم فراهم کند. منبع: تابناک برچسب ها: هیدروژل ، غضروف ، ترمیم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هیدروژل غضروف ترمیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین

نسخه ترمیم سند تحول بنیادین توسط شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده است، بسیج دانشگاه فرهنگیان در مطلبی به بررسی این نسخه پرداخته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشگاه فرهنگیان در مطلبی به بررسی نسخه ترمیم سند تحول بنیادین پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: در نسخه ترمیمی، مواردی از عدم تطابق حرف کلی سند تحول با سیاست‌های نظام و حتی قوانین بالادستی به چشم می‌خورد. به عنوان مثال سیاست نظام در قبال مدارس دولتی، تقویت و در قبال مدارس غیردولتی، مدیریت آن‌ها است. اما در سند دقیقاً نگاهی خلاف این موضوع وجود دارد و با نگاه خوش‌بینانه، پرداختن به موضوع مدارس دولتی و غیردولتی برابر است و با نگاه بدبینانه، کفه ترازو به سمت توجه بیشتر بر مدارس غیردولتی سنگینی می‌کند.

استفاده از نظرات 36 منتقد در بررسی و ترمیم سند تحول بنیادین

در طول بیش از یک دهه‌ای که از تصویب سند فعلی می‌گذرد، نظام آموزشی کشور، معلمان، دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران امر تربیت، اتفاقات مهم و اثرگذاری را از سر گذرانده‌اند. انتظار می‌رفت نسخه ترمیم‌یافته نگاهی جامع‌ به این مسائل و چالش‌ها داشته باشد. با این حال به‌نظر می‌رسد بسیاری از این تجربیات از دید نگارندگان نسخه ترمیمی مغفول مانده‌اند از جمله تجربه آموزش مجازی، تعلیم و تربیت کودک، تأمین و تربیت نیروی انسانی.

وضعیت کنونی تعلیم‌وتربیت کشور با وجود بسیاری از مسائل ریز و درشت، دارای چند مسئله و گلوگاه اساسی است که نسبت به سایر موارد اولویت دارند. موضوعاتی مانند مسئله «تربیت معلم»، «وضعیت مدارس دولتی عادی» و... را می‌توان از این قبیل مسائل برشمرد. علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود نسخه ترمیم‌یافته خلأها و چالش‌های موجود در نسخه پیشین را با تاکیدات «کافی» و «مناسب» پوشش دهد، اما به نظر می‌رسد این نسخه به قدرکافی و مطلوب به این مسائل توجه نداشته است.

مشروح این گزارش را در اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • اومودا 7 و اکسلانتیکس ES؛ دو خودرو جدید چری در راه بازار / نمایشگر بزرگی که حالت کشوئی دارد! (+تصاویر)
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!