Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@20:10:30 GMT

مضرات سیب زمینی سرخ شده

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۷۷۸۸

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که با مصرف زیاد سیب زمینی سرخ شده، سیستم اعصاب بینایی در معرض آسیب قرار می‌گیرند. ناطقان: به نقل از "لایوسانیس"، براساس یک گزارش جدید، مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ شده، علاوه بر چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان، منجر به صدمه به سیستم عصبی، به ویژه اعصاب بینایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله Annals of Medicine منتشر شده، محققان دانشگاه بریستول در انگلستان، در گزارشی نوشتند: "نتایج تحقیق بر روی یک پسر بچه نوجوان که با مشکل بینایی مواجه بود، نشان داد که این پسر بچه بیرویه از چیپس و سیب زمینی سرخ شده، استفاده می کرده است."

نوروپاتی نوری با مشکلات تغذیه ای برای این بیمار تشخیص داده شد. این بیماری می تواند در اثر داروها، سوء جذب مواد غذایی، رژیم غذایی ضعیف یا سوء مصرف الکل ایجاد شود.

ویتامین ها برای بسیاری از واکنش های سلولی ضروری هستند و کمبود این ویتامین ها می تواند منجر به تولید فرآورده های سمی متابولیسم و در نهایت به آسیب سلول های عصبی شود.

از بین رفتن بینایی ناشی از نوروپاتی نوری تغذیه اگر زود تشخیص داده شود، به طور بالقوه قابل برگشت است.

به این نوجوان مکمل های غذایی تجویز شد که از بدتر شدن بینایی وی جلوگیری می کرد. این نوجوان همچنین به دلیل اختلال خوردن به خدمات بهداشت روان ارجاع داده شد.

آزمایش‌های انجام شده نشان داد که وی به دلیل رژیم غذایی نادرست به کمبود ویتامین ب-۱۲ و کم‌خونی ماکروسیتیک مبتلا است، سندرومی که باعث می‌شود متوسط اندازه گلبول‌های قرمز فرد بزرگتر از حد معمول (صد فمتولیتر) باشد.

آن موقع بود که اعتراف کرد از دوران ابتدایی از خوردن برخی غذاهای خاص امتناع کرده و تنها سیب زمینی سرخ شده، چیپس پرینگلز، نان سفید، گوشت فرآوری شده و سوسیس خورده است. منبع: ایسنا برچسب ها: سیب زمین ، قاتل بینایی ، مضرات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیب زمین مضرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز خوشمزه شدن ماکارونی

خیلی‌ها ماکارونی درست کردند، ولی برای تهیه ماکارونی مجلسی خوشمزه باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه مطلب آورده شده است.

رمز و راز تهیه ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

۱ – اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه‌تر می‌شود، چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می‌رود و مزه فوق‌العاده‌ای می‌گیرد. برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته‌ای آن خارج شود و هم با دست ماکارونی‌ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.

۲ – برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه‌ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی‌ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. این کار باعث می‌شود سیب زمینی‌ها خوش رنگ‌تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

۳ -به هنگام پخت ماکارونی در قابلمه آب جوش، از نمک، زردچوبه و روغن استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

۴ – سعی کنید از ماکارونی‌های با قطر کم استفاده کنید، چون هم تایم پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آن‌ها کمتر است.

۵ – وقتی آب قابلمه جوش آمد و شما میخواهید ماکارونی را با آن اضافه کنید ابتدا مقداری آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی‌ها را اضافه کنید این کار باعث می‌شود ماکارونی مزه بهتری بگیرد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

۶ – قابلمه‌ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده میکنید باید بزرگ باشد تا نشاسته‌های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

۷ – طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن است پس سعی کنید حتما از سیر و فلفل دلمه‌ای در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری بگیرد.

۸ – وقتی ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی می‌توانید اضافه کنید تا ماکارونی خوب بخار کند و رنگ ماکارونی را قرمزتر کند و بافتی نرم به ماکارونی‌ها بدهد.

۹ – برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیری بگیرد یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

۱۰ – وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می‌ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی‌ها را زیاد هم بزنید، چون باعث می‌شود ماکارونی شما خمیر شود.

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • (ویدئو) اسرائیل آماده حمله زمینی به رفح می‌شود
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!