Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  ورود فناوری اطلاعات به دنیای ما سبب شد تا جهان ما وسعت بیشتری بگیرد و در پی آن مشاغل جدید و پردرآمدی نیز پدید آید. مشاغلی تخصصی و درآمدزا که شاید بسیاری از وجود آن بی اطلاع باشند. یکی از این مشاغل وب مستر و یا همان طراحان و توسعه دهندگان وب سایت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Webmaster در حقیقت به طراحان و توسعه دهندگان وب‌سایت، مدیران وب‌سایت و وبلاگ و تمامی افرادی که در مدیریت یک وبگاه نقش دارند گفته می‌شود. جالب است بدانید؛ ترجمه کلمه وبمستر (Webmaster) به معنای استاد وب است!

بیشتر بخوانید: دیپ فیک، فناوری جدیدی که به دروغ‌ها رنگ واقعیت می‌بخشد

شاید به‌توان این‌طور گفت؛ وبمستر، مدیر کسب‌وکار آنلاین است و مدیریت عملیات و مراحل لازم برای رسیدن به یک هدف مشخص که منجر به رشد کسب‌وکار اینترنتی و در نهایت کسب درآمد از وب‌سایت می‌گردد بر عهده او است که درنهایت می‌توان Webmaster را فردی قلمداد کرد که می‌تواند یک ایده را در فضای دیجیتال از نقطه صفر راه‌اندازی کند و به کسب درآمد برساند. البته  این نکته را نیز در نظر بگیرید که؛ همیشه همه ایده‌ها موفق و پول‌ساز نیستند و به موارد متعددی بستگی دارند.

روند اجرای پروژه ه توسط Webmaster

بسته به تعداد پروژه‌ها و یا ابعاد هر پروژه، روند اجرایی متفاوتی وجود دارد. به‌طور مثال؛ برای یک کسب‌وکار کوچک در بیشتر مواقع وبمستر به‌صورت مستقیم تمام‌کار‌های لازم را انجام می‌دهد، اما برای یک کسب‌وکار که فعالیت‌های زیادی مورد نیاز دارد بیشتر مدیریت اجرایی انجام می‌دهد و انجام کار‌ها را به افراد متخصص واگذار می‌کند و مدیریت پروژه را در دست می‌گیرد و نهایتاً تمام تغییرات و ویرایش‌های لازم زیر نظر وبمستر صورت می‌گیرد.

 یک وبمستر حرفه‌ای چه تخصص هایی باید داشته باشد؟

باید بدانید؛ تفاوتی ندارد مدیریت یک سایت کوچک را برعهده دارید یا یک وبسایت بزرگ، به عنوان هدایت‌کننده‌ی یک کسب‌و‌کار لازم است تا حدودی با تمام اتفاقاتی که در یک وبسایت رخ می‌دهد آشنا باشید که برخی از این موارد عبارتند از:

برنامه‌نویسی و اجرا سئو و تولید محتوا کنترل و بررسی سرور تامین امنیت وبسایت دیجیتال مارکتینگ آنالیز ترافیک ورودی بهبود تجربه‌ی کاربری

همانطور که مشاهده می‌کنید شما به عنوان یک مدیر وبسایت یا کسب‌و‌کار اینترنتی باید به موارد گوناگونی تسلط داشته و بتوانید از پس کنترل آن‌ها بر بیایید.

وبمستری، چه شغلی است؟!

اگر هدایت یک وبسایت کوچک را بر عهده دارید باید با تسلط کامل روی تخصص‌های گفته شده، خود به تنهایی وبسایت را مدیریت کرده و فعالیت‌های مورد نیاز را انجام دهید، اما اگر در یک سازمان بزرگ به عنوان وبمستر مشغول به کار هستید لازم است تا مدیریت سایر افراد یا تیم‌های مختلف را بر عهده گرفته و بر فعالیت آن‌ها نظارت داشته باشید؛ بنابراین حتی اگر خودتان انجام این موارد را در یک وبسایت بر عهده ندارید باز هم لازم است با آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید به خوبی فعالیت سایر اعضای تیم را بررسی کنید، به‌عنوان مثال تا هنگامی که با برنامه‌نویسی آشنایی نداشته باشید نمی‌توانید به خوبی با تیم برنامه‌نویسی وبسایت ارتباط برقرار کرده و فعالیت آن‌ها را تحت نظر بگیرید.

بررسی Webmaster  بعنوان یک شغل و یا منبع درآمد

 بد نیست کمی درباره‌ی انتخاب این حرفه به عنوان شغل و درآمد و فردی که توانایی مدیریت یک وبسایت را دارد بدانیم، این موضوع که چگونه می‌تواند از تخصص خود کسب درآمد کرده و دانش خود را به درآمد تبدیل کند.

از جمله حق انتخاب‌های یک وبمستر، استخدام به عنوان مسئول یا مدیر وبسایت در سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک یا متوسط است، در حال حاضر با پیشرفت فناوری اطلاعات و رشد تجارت الکترونیک تقریبا هیچ کسب‌و‌کاری نیست که به وبسایت احتیاج نداشته باشد، بنابراین شما می‌توانید به عنوان یک کارمند در مراکز مختلف استخدام شده و هدایت وبسایت سازمان را بر عهده بگیرید.

انتخاب وبمستری به عنوان شغل

گزینه‌ی دیگری که پیش‌روی شماست، استخدام در سازمان‌های بزرگ بوده که می‌تواند موقعیت شغلی مناسبی را به عنوان مدیر اجرایی وبسایت برای شما فراهم کند، اما لازمه‌ی رسیدن به این جایگاه داشتن تجربه و تخصص نسبتا بالاست، چرا که مدیریت یک وبسایت بزرگ کار دشواری خواهد بود، ضمن اینکه شما باید به خوبی با تمام تخصص‌های یک وبمستر حرفه‌ای آشنا باشید تا بتوانید به درستی بر فعالیت اعضای تیم پشتیبانی وبسایت نظارت داشته باشید.

از سوی دیگر، اگر فکر می‌کنید به اندازه‌ی کافی دانش و مهارت در این زمینه دارید می‌توانید کسب‌و‌کار اینترنتی خودتان را راه‌اندازی کرده و از طریق آن به کسب درآمد بپردازید، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد که می‌توانید در مقاله‌ی آموزش راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی آن‌ها را مطالعه نمایید، یکی از جذاب‌ترین متد‌های کسب درآمد از این حرفه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار شخصی است، در صورتی که فکر می‌کنید توانایی این کار را دارید حتما آن را امتحان کنید!

بررسی مزایا و معایب شغل وبمستری

مدیریت یک وبسایت نیز مانند هر شغل دیگری چالش‌های گوناگونی دارد، اگر در کار خود متخصص باشید یک درآمد عالی خواهید داشت، می‌توانید کسب‌و‌کار آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید، یک درآمد بی‌وقفه، به‌گونه‌ای که کسب‌و‌کار شما همواره در حال جذب سرمایه برای شما خواهد بود، اما همه‌ی این‌ها مستلزم داشتن یک اراده‌ی قوی و تلاش بی‌وقفه است.

از طرفی وبمستری یک شغل پر هیجان و استرس‌آور است، شاید گاهی لازم باشد تمام شب را بیدار مانده و یا حتی در روز‌های تعطیل روی وبسایتتان کار کنید، ورود رقبای جدید را به صنعتتان زیر نظر داشته و برای موفقیت در کسب‌و‌کارتان استراتژی‌های دقیق و هدفمندی طراحی کنید، در یک کلام به شما می‌گوییم تنها اگر عاشق این شغل هستید وارد آن شده و مطمئن باشید به موفقیت خواهید رسید.

چگونه می‌توانم یک وبمستر موفق باشم؟

حال که تا حدودی با نحوه‌ی فعالیت و وظایف یک وبمستر آشنا شدیم بد نیست چند نکته‌ی مهم را در این زمینه بررسی کرده و به کمک آن‌ها به یک وبمستر حرفه‌ای تبدیل شویم، مهم‌ترین نکته‌ای باید همواره آن را به یاد داشته و رعایت کنید به‌روزرسانی خودتان است!

همواره سعی کنید با مطالعه‌ی مقاله‌های دسته اول دانش خود را به‌روز نگاه دارید، دنیای آی‌تی و فناوری روز به روز درحال تغییر و پیشرفت است، اگر می‌خواهید در زمینه‌ی کاری خود موفق باشید باید همواره اطلاعات خود را بازبینی کرده و سعی کنید چیز جدیدی به آن اضافه کنید.

تلاش کنید روش‌های نوین بازاریابی را فرا گرفته و آن را روی کسب‌و‌کارتان اجرا کنید، به یاد داشته باشید تنها مهارت کدنویسی برای یک وبمستر کافی نیست، بلکه شما باید بتوانید به خوبی کسب‌و‌کارتان را معرفی کرده و آن را به درآمد برسانید.

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وبمستر دنیای آی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدمهدی احمدی در آئین واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: هزینه و مدل منابع مصرفی که برای پرسپولیس تدارک دیده ایم باید این باشگاه را از دریافت تسهیلات بی نیاز و به سوی درآمدزایی سوق دهیم. بودجه‌هایی برای پرسپولیس در نظر گرفته ایم که به سر فصل مسئولیت‌های اجتماعی مربوط می‌شود و از این سو بانک‌ها می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

سرفصل‌های درآمدزایی در جلسه کنسرسیوم مطرح می‌شود

او ادامه داد: ما در هفته آینده جلسه کنسرسیوم بانکی خواهیم داشت و سرفصل‌های درآمدزایی در آن بیان می‌شود. طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها می‌توانند در قالب مدیریت پیمان یا سایر روش‌هایی که برای مدیریت وجود دارد، مدیریت باشگاه پرسپولیس را به بخش‌های دیگر واگذار کنند که این مورد تناقضی با حضور بانک‌ها در هیأت مدیره باشگاه ندارد. اولویت ما واگذاری مدیریت باشگاه به شهرداری تهران است و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. ما تاکنون از طریق صدور کارت‌های هواداری برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از ضرفیت برند هر دو باشگاه استفاده کرده ایم اما موضوع مهمی که اکنون مطرح خواهد بود، این است که این ظرفیت را به بلوغ برسانیم.

انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برعهده بانک شهر است

احمدی افزود: ۳ کرسی هیأت مدیره و همچنین انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر عهده بانک شهر خواهد بود و بانک‌های تجارت و ملت هر کدام دارای یک عضو هیأت مدیره خواهند بود و رئیس هیأت مدیره باشگاه را انتخاب می‌کنند.

کارت هواداری و نئو بانک‌ها به پرسپولیس کمک می‌کنند

او در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تراکنش‌های بانکی به باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد یا خیر، گفت: بله در قالب نئو بانک و کارت‌های هواداری به درآمد زایی باشگاه پرسپولیس کمک خواهد کرد.

مدیرعامل بانک شهر در پایان گفت: انتظاراتی که ما از اشتیاق هواداران برای صدور کارت‌های هواداری چه از سوی باشگاه پرسپولیس و چه از استقلال برآورده نشده است اما ما به کار خود ادامه می‌دهیم و امیدوارم در این زمینه به بلوغ هم برسیم.

کد خبر 6087583 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد