Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@07:37:28 GMT

سردار سلامی: تسلیم در قاموس ما نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۲۷۴

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی یکشنبه شب در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن عاشورای حسینی با اشاره به برخی از وقایع رخ داده در واقعه عاشورا اظهار کرد: بسیاری از دلسوزان به امام حسین (ع) توصیه کردند که از مکه خارج نشود، محمد حنفیه و ابن عباس همه دلسوزی کردند که اگر به این وادی بروی شهید می‌شوی، امام حسین (ع) می‌دانست که شهید می‌شود، اما اینکه او می‌دانست شهید شود باید میدان عهد را نقض کند؟

اخبار سیاسی-فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آیا شایسته امام مسلمین است که ظلم و جور را ببیند اما از جهاد دست بردارد، اگر چنین می‌شد، دیگر چه حجتی برای مستعضفان و مظلومان عالم می‌ماند که در مقابل مستکبران بایستند؟ امام حسین (ع) بر اساس یک فلسفه عمیق و ولایی این راه را انتخاب کرد زیرا او می‌بایست، منطق مبارزه و جهاد مستضعفان در مقابل ستمگران و در میدان عمل به تصویر می‌کشید تا این قله دست نایافتنی فضیلت‌ها در اوج بماند و برای همه بشریت الی‌الابد چنین حجتی زنده بماند و با زمان حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همه ما می‌دانیم که عاشورا کهنه نمی‌شود و غبار کهنگی بر سیمای عاشورا نمی‌نشیند و این واقعه یک نقطه‌ای از تاریخ نیست که متوقف شده باشد، در زمان حرکت می‌کند و با خود حجت می‌آفریند و برای همه انسان‌ها الگویی برای سعادت و حیات انسانی می‌سازد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه مرگ در راه خدا سعادت است و این انتخاب اوست و این هنرنمایی عاشوراست که باشکوه‌ترین صحنه‌های تاریخ را خلق می‌کند و امام به تنهایی تا پایان این نبرد بزرگ شاهد صحنه‌های تلخ و دردناک این واقعه است، افزود: وقتی در واقعه عاشورا حضرت علی اکبر (ع) در مقابل امام حسین (ع) حاضر شده و اذن جهاد می‌خواهد، امام به زمین خیره شده و به او اذن جهاد می‌دهد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به لحظات شهادت حضرت علی اصغر (ع) افزود: در واقعه عاشورا تیری به گلوی حضرت علی اصغر (ع) پرتاب شد که وسعت آن از وسعت گلوی حضرت علی اصغر (ع) بیشتر بود و امام حسین (ع) این صحنه را دید.

وی با بیان اینکه سرشت شیعه و خلقت او در این روز کامل می‌شود و افتخار جهان را در برمی‌گیرد و اینجاست که خداوند به خلقت انسان مباهات می‌کند، گفت: امشب شبی است که متعلق به جاودانه‌ترین قهرمان تاریخ بشر است که هیچ شکوهی یارای دستیابی به بلندای قامت او را در آن معرکه سخت نداشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز با وجود گذشت هزاران سال از واقعه عاشورا، دهها هزا دست برای حضرت ابوالفضل (ع) به آسمان بلند می شوند چرا که ما چنین ابوالفضلی را عاشقانه دوست داریم و آرزو می‌کنیم در رکابش بودیم.

وی با اشاره به اینکه عاشورا به ما نشان داد مقاومت و ایستادن راه سعادت است و امروز هم همینگونه است، افزود: امروز در واقع تاریخ تکرار شده است و بازهم همه دنیای مستکبر در برابر امام و امت این امام آرایش جنگی گرفته‌اند.

سرلشکر سلامی گفت: در واقعه عاشورا دشمن امام و یارانش را در محاصره آب قرار داد، امروز هم همین است، امروز امامی که بیرق را بر دست گرفته است نائب امام زمان (عج) است اما امت تغییر کرده است، امت امروز آگاه است و امامش را تنها نگذاشته است به همین خاطر است که ماجرای غم انگیز آنروز تکرار نمی‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امت امروز بصیرت یافته و آگاه هستند، افزود: مصداق بارز این آگاهی و در میدان بودن امت صدها هزار شهید است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایرانی اسلامی از درون فضای تنگ و ظلمانی به سوی اسلام آمدند و آیت‌کرسی تفسیر شد، افزود: در واقع خورشید اسلام با آمدن امام درخشید و همه قدرت های شیطانی که در تاریخ بشر ازحیث قدرت بی نظیرند در مقابل درخشش خورشید اسلام ایستادند تا نور خدا را خاموش کنند، اما نتوانستند، نتیجه آن شد که دشمن عقب نشست اما مسلمانان بیرق جهاد را بر دوش گرفته و جوانان این مرز و بوم کاری کردند که همه قدرت های شیطانی به شکست خود اعتراف کردند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمنان در مقابل تکبیر جوانان ذلیل شده‌اند، افزود: این شرایط در حالی حاصل شده است که مسلمانان زمان امام خود و دشمن را می‌شناسند و در چنین شرایطی است که امام و رهبر عالی مقام با تدبیر، حکمت و منطق مسلمانان را هدایت می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز دشمنان در حال عقب نشینی و فرار هستند و هر جا که فرزندان امت اسلام حرکت کرده‌اند، آنها عقب نشینی کرده‌اند، گفت: امروز ما سلاح‌های پیشرفته خودمان را می‌سازیم و با الهام از امام و رهبری ترسی از قدرت‌های بزرگ نداریم.

وی با اشاره به اینکه امروز قدرت ایرانی اسلامی به جایی رسیده است که رئیس جمهور آمریکا که با همه مقامات عالم با کبر و غرور صحبت می‌کند، تلاش می کند تا یک عکس یادگاری با مسؤولان ایرانی بگیرد، افزود: اما دشمن باید بداند که شکست، تسلیم و سازش در قاموس ما نیست و حرکت و تسلط و حل مشکل فرهنگ ما است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده سپاه سرلشکر سلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • ادعای خبرنگار پرحاشیه صداوسیما درباره دستمزدش