Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@17:13:37 GMT

غریب آبادی: آژانس متعلق به دولت آمریکا نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۲۸۳

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتر به ادعای جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا واکنش نشان داد.

اخبار سیاسی- او نوشت: «آژانس، یکی از نهادهای وابسته به دولت آمریکا نیست که جان بولتون بتواند دستورکار بازدیدهای مقامات آن را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر فروتا، مدیرکل موقت آژانس، در چارچوب تعاملات و همکاری های معمول ایران و آژانس صورت پذیرفت. ضمن رد هرگونه ادعایی درخصوص فعالیت های پنهانی هسته ای توسط ایران، این بازدید هیچ دستورکار خاصی، آنگونه که بولتون آرزو می کرد، نداشت. طبیعتا، در این بازدید، همکاری ها در سه حوزه راستی آزمایی برجام، پروتکل الحاقی و موافقتنامه جامع پادمان، مرور شدند.»

وی افزود: «هرگونه تلاشی برای ایجاد اخلال و انحراف در همکاری های سازنده و فعالانه ایران و آژانس و اعمال فشارهای نابه جا به آژانس، کاملا مخرب بوده و با اقدامات مناسب ایران نیز مواجه خواهد شد».

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آستانه سفر فروتا مدیرکل موقت آژانس در صفحه توییترش نوشته بود: «مدیرکل موقت آژانس زمانی به ایران سفر می‌کند که آژانس، اعضای شورای حکام را از فعالیت‌ها و برنامه مخفیانه ایران مطلع کرده است. ما و دیگر اعضای شورای حکام مشتاق به دریافت گزارش کامل از این سفر در اسرع وقت هستیم.»

کورنل فروتا مدیرکل موقت آزانس یکشنبه (دیروز) ۱۷ شهریور ماه در سفری نصفه روزه به تهران و برای اولین بار در این سمت با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ظریف وزیر امور خارجه دیدار و در این دو دیدار بر تداوم همکاری های این نهاد با ایران تاکید کرد. 

کاظم غریب آبادی پیش از انجام این سفر، دیدار فروتا با مقامات ایرانی را جزیی از تعاملات و همکاری‌های جاری ایران و آژانس و در چارچوب رایزنی‌های سطح بالا بین طرفین خوانده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی آمریکا جان بولتون کاظم غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم