Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورو نیوز، خودروهای نظامی ترکیه در حدود ۱۵ کیلومتری شرق شهر مرزی آکاکاله ترکیه که در همسایگی شهر «تل ابیض» سوریه است، به خودروهای گشت آمریکایی پیوستند.

مناطق شرقی رود فرات عمدتا در کنترل نیروهای کرد عضو «ی‌پ‌گ» است که از متحدان آمریکا در مبارزه با داعش محسوب می‌شدند. آنکارا این نیروها را با این توجیه که با شبه‌نظامیان کرد ترکیه در ارتباط هستند، تروریست می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه ترکیه و ایالات متحده پس از مذاکراتی فشرده سرانجام با ایجاد یک منطقۀ امن و یک مرکز عملیات مشترک موافقت کرده‌اند اما همچنان در موضوعاتی مانند عمق این منطقه و ساختار فرماندهی نیروها اختلاف دارند و به همین دلیل تاکنون همکاری‌هایشان به چند گشت‌زنی مشترک با هلی‌کوپتر محدود شده است.

ترکیه که محل اسکان حدود ۳ میلیون و ششصد هزار پناهجوی جنگ هشت سالۀ سوریه است، امید دارد که بتواند حدود ۱ میلیون پناهجو را در مناطق شمالی سوریه اسکان دهد.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه امروز در گفتگو با خبرنگار سی‌ان‌ان اعلام کرد: «اگرچه جغرافیای ما یک مزیت است اما از نظر مهاجرت و ترور نقطه ضعف‌هایی دارد. اگر گشت‌های آمریکایی می‌توانند در شرق فرات در کنار نیروهای ما به گشت‌زنی بپردازند و اگر می‌توانند سربازانشان را وارد این منطقه کنند و اگر در حال حاضر پایگاه‌های دیده‌بانی ترکیه در ادلب دایر شده، این‌ها همه نتیجۀ گام‌هایی است که ترکیه برداشته است. »

کد خبر 454410 برچسب‌ها ترکیه آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یکی دیگر از نظامیان خود در جریان حمله زمینی ارتش این رژیم به نوار غزه خبر داد.

بر اساس اذعان ارتش رژیم صهیونیستی این نظامی صهیونیست در نبردهای جاری در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نظامی صهیونیست سرگرد نیروهای ذخیره ارتش این رژیم بوده است.

گفتنی است این‌دست آمارها در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

کد خبر 6087046

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه