Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقی تقوایی مدیر کل انتقال خون استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: پایگاه انتقال خون صفائیه در روز تاسوعای حسینی پذیرای اهداکنندگان خون است.

تقوایی با بیان اینکه مراکز ثابت اهداخون در روز عاشورای حسینی اقدام به خونگیری نمی‌کنند، افزود: این پایگاه انتقال خون از ساعت ۸ صبح  تا ۱۳ بعد از ظهر امروز آماده خونگیری از عزاداران داوطلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به اجرای طرح پویش نذر اهدای خون آگاهانه در ایام ماه محرم و صفر  خاطرنشان کرد: پویش اهدای خون آگاهانه به سمت اهدای پلاسما از اول محرم تا پایان ماه صفر جهت آشنایی اهداکنندگان با فرآورده‌های خونی و ترویج فرهنگ و مدیریت بهینه اهدای خون به بیماران اجرا می‌شود.

او اظهار داشت: با توجه به این که آمار اهداکنندگان در ماه محرم و صفر به علت شرکت در سنت حسنه نذر اهدای خون بیشتر می‌شود و اهداکنندگان برای اهدای خون در مراکز خونگیری نیز با ازدحام جمعیت روبرو نشوند، داوطلبان می‌توانند برای سهولت کار از طریق سامانه نوبت‌دهی به نشانی www.yazdbto.ir ثبت نام اینترنتی انجام دهند.

تقوایی اضافه کرد: داوطلبان می‌تواند در قسمت نوبت‌دهی این سامانه‌ی اینترنی برای اهدای خون یا اهدای پلاسما ثبت نام کنند و ضمن دریافت کد رهگیری در تاریخ دلخواه تعیین شده برای اهدای خون یا اهدای پلاسما به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

او با اشاره به راه‌اندازی دستگاه‌های جدید در این اداره کل نیز گفت: اهداکنندگان می‌توانند به جای اهدای خون، اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت کنند و جان بیماران را نجات دهند.

انتهای پیام/ غ

پایگاه‌ انتقال خون صفائیه یزد در تاسوعای حسینی آماده خونگیری است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • حضور زین الدین زیدان در مراسم اهدای جوایز مسابقه اسپرینت گرندپری میامی + عکس
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب