Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:21:46 GMT

غریب آبادی: آژانس نهاد وابسته به دولت آمریکا نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۵۰۹

غریب آبادی: آژانس نهاد وابسته به دولت آمریکا نیست

"کاظم غریب آبادی" روز دوشنبه با انتشار پیامی در توییتر، به ادعای "جان بولتون" واکنش نشان داد و نوشت: آژانس، یکی از نهادهای وابسته به دولت آمریکا نیست که بولتون بتواند دستورکار بازدیدهای مقامات آن را تعیین کند. سفر فروتا، مدیرکل موقت آژانس، در چارچوب تعاملات و همکاری های معمول ایران و آژانس صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: ضمن رد هرگونه ادعایی درخصوص فعالیت های پنهانی هسته ای توسط ایران، این بازدید هیچ دستورکار خاصی، آنگونه که بولتون آرزو می کرد، نداشت. طبیعتا، در این بازدید، همکاری ها در سه حوزه راستی آزمایی برجام، پروتکل الحاقی و موافقت نامه جامع پادمان، مرور شدند.  
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین خاطرنشان کرد: هرگونه تلاشی برای ایجاد اخلال و انحراف در همکاری های سازنده و فعالانه ایران و آژانس و اعمال فشارهای نابجا به آژانس، کاملا مخرب بوده و با اقدامات مناسب ایران نیز مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید عصر شنبه در پیامی توئیتری مدعی شد که گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شده، حاکی از وجود مواد یا فعالیت‌های هسته‌ای احتمالی اعلام‌نشده از سوی ایران است.

وی افزود: سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی به ایران می‌رود که به تازگی آژانس شورای [حکام] را مطلع کرده که احتمال دارد تهران مواد و یا فعالیت‌های هسته‌ای پنهانی داشته باشد. ما به دیگر کشورهای عضو شورای [حکام] آژانس می‌پیوندیم که مشتاق دریافت گزارش کامل در سریع‌ترین زمان ممکن هستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام وین جان بولتون آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه از آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی خبر داد و ‌گفت که همزمان؛ برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز در آستانه آزادی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ‌کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، 28 ‌تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند. 

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند