Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:47:25 GMT

۱۰ تیم بازرسی بر ایستگاه‌های صلواتی قم نظارت دارند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۶۵۰

۱۰ تیم بازرسی بر ایستگاه‌های صلواتی قم نظارت دارند

محمود جعفری فر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر نیز روزانه ۶ تیم در قالب ۱۲ کارشناس بر ایستگاه‌های صلواتی برپاشده در سطح شهر نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تیم‌های بازرسی برای کنترل نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در ایستگاه‌های صلواتی، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، تکایا، حسینه ها و مساجد اقدام می‌کنند و نکات بهداشتی را تذکر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این‌که آموزش‌های لازم به متقاضیان برپایی ایستگاه‌های صلواتی ارائه‌شده است، ادامه داد: علاوه بر آموزش، توصیه‌نامه‌های بهداشتی در اختیار این افراد قرارگرفته و تعهد بهداشتی نیز از آن‌ها اخذ می‌شود تا سلامت شهروندان و عزاداران به خطر نیفتند.

به گفته جعفری ، تاکنون ۲۴۵ مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر قم توسط مرکز بهداشت استان صادرشده است.

وی به متولیان ایستگاه‌های صلواتی توصیه کرد: مواد غذایی مثل سالاد اولویه، تخم آب‌پز و شیر که سریع فاسد می‌شود را در ایستگاه‌های صلواتی توزیع نکنند و در صورت مصرف یخ برای خنک‌سازی آب یا شربت حتما از یخ‌های دارای بسته‌بندی و بهداشتی موردنظر استفاده نمایند.

کارشناس مرکز بهداشت قم افزود: ظروفی که برای توزیع آب، چای و مواد غذایی استفاده می‌شود و یکبار مصرف نمی‌باشند، با دقت شستشو شده و گندزدایی مستمر با گندزداهای در دسترس صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: ذبح و قربانی احشام در جلوی دسته‌های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی و در شرایط بهداشتی صورت گیرد، به نحوی که خونابه آن در محیط پخش نشود

وی بیان کرد: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبارمصرف مناسب ترجیحا ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی، سلولزی و آلومینیومی استفاده شود.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم محرم ۹۸ بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

سردار مهدی حاجیان در این خصوص اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی