Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله اروجی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: استفاده از مردم به این معناست که با ارایه راهکارهای مناسب، خود پیشکسوتان و هیات‌داران را برای بهبود کیفی عزاداری‌ها حساس کرد.

وی تصریح کرد: ورود بدعت ها و خرافات به عزاداری ها و مجالس امام حسین(ع) بصورت مدیریت شده از سوی دشمنان از دیرباز وجود داشته است، این موضوع همواره هدفمند و هوشمندانه انجام می‌شود و وقتی به بستر اجتماع می‌رسد از سوی برخی از مدیران هیات ها پذیرفته می شوند و این آسیبی جدی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اصلی عزاداری باید بر مبنای مکتب اهل بیت باشد، اضافه کرد: متاسفانه برخی می‌پندارند که هرگونه عزاداری می‌تواند سبب نزدیکی انسان به خداوند شود و بر همین اساس انواع رفتارها و اقدامات را جایز می‌دانند اما این امر ضربه بدی به اصل دین  و ماهیت عزاداری وارد می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان تاکید کرد: واعظان و خطبا در راستای فرهنگسازی باید بیش از گذشته فعالیت کنند تا مباحثی از این دست کمتر شود و خرافات و بدعت‌ها کم کم از فرهنگ درست عزاداری رنگ ببازد.

اروجی قمه زدن را مصداق بارز بدعت نامید و افزود: برای کاهش اینگونه رفتارهای آسیب زا، باید از آموزش و پژوهش های اساسی انجام شود و کارهای ترویجی و ایجابی بطور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: عزاداری برای امام سوم شیعیان، در جامعه شور و هیجان ایجاد می‌کند و دسته ها و هیات‌ها باید برنامه ریزی و اقدامات مناسب و شایسته، انحرافات و بدعت‌هایی که خواسته یا غیرعمدی وارد سوگواری‌ها می‌شوند متوقف کنند.

در استان اصفهان پنج هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی فعالیت دارند که بیش از یکهزار و ۴۰۰ مورد از آنها مربوط به کلانشهر اصفهان است.

در کشور نیز از مجموع افزون بر ۹۰ هزار هیات مذهبی فعال، ۵۴ هزار هیات برنامه‌های ماه مبارک رمضان و مراسم سوگواری ماه محرم و صفر را برگزار می‌کنند. 

۶۰۲۰/۶۰۲۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محرم ۹۸ اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد

هیات تجاری اعزامی از نروژ روز پنجشنبه در پایان سفری یک روزه به استان زنجان و بازدید از کارخانه‌جات و صنایع استان و مذاکره با مسئولان و فعالان تجاری با حضور در دفتر سرمایه گذاری استانداری موضوعات مورد علاقه را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست که مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان حضور داشتند زمینه‌های همکاری مشترک دوطرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تامین مواد اولیه، افزایش تولید، احیا و توسعه صادرات محصولات کاغذ و کارتن، گشایش بازار‌های جدید برای محصولات گلخانه‌ای و تولیدات صنعتی زنجان در کشور‌های اسکاندیناوی و شمال اروپا، افزایش همکاری‌های مشترک و تکمیل زنجیره‌های تولیدات شیلاتی زنجان از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث، بررسی و توافق هیات نروژی و زنجانی قرار گرفت.

در پایان سفر، نمونه‌هایی از محصولات صادراتی جهت بررسی موسسات استاندارد اروپایی و اخذ مجوز‌های بهداشتی و قانونی برای تسهیل ورود تولیدات زنجانی به بازار‌های اروپایی به طرف نروژی تحویل شد.

همچنین ظرفیت و کیفیت محصولات غذایی، باغی، سبزیجات و صیفی‌جات زنجان از دیگر مباحثی بود که مورد مذاکره قرار گرفت و مقرر شد فهرست کالا‌های مورد نیاز کشور‌های خارجی و نیز زمینه‌های مورد علاقه طرف خارجی برای سرمایه گذاری در استان احصا و اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم