Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@13:03:30 GMT

صعود قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۸۰۹

صعود قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانی

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه یک مقام سعودی اعلام کرد هیچ تغییری در سیاست نفتی عربستان سعودی ایجاد نشده است، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود.

بهای نفت برای چهارمین روز متوالی روند صعودی را طی کرد. اظهارات وزیر انرژی امارات متحده عربی هم که اعلام کرده بود سازمان اوپک و متحدان آن به ایجاد توازن در بازار نفت متعهد هستند، بر افزایش قیمت نفت اثر گذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۷ سنت افزایش، به ۶۱ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۲۰ سنت افزایش (معادل ۰.۳ درصد)، ۵۶ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه معادله شد.

یک مقام سعودی روز یکشنبه اعلام کرد: هیچ تغییری در سیاست نفتی عربستان سعودی و سازمان اوپک ایجاد نشده است. شاهزاده عبدالعزیز برای تقویت همکاری‌ها میان کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

پادشاه عربستان سعودی طی حکمی خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر انرژی این کشور را برکنار کرد و پسر خود شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان را روز یکشنبه (دیروز) به عنوان وزیر انرژی این کشور انتخاب کرد. وی با این کار برای نخستین بار کنترل این بخش را به یکی از اعضای خانواده سلطنتی واگذار کرد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی و صنایع امارات متحده عربی هم روز یکشنبه اعلام کرد تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک به تعهد خود مبنی بر ایجاد توازن در بازار نفت پایبند هستند.

وی در ادامه تأیید کرد در حال حاضر هیچ نگرانی درباره قیمت کنونی نفت ندارد و بیشتر نگران سطح ذخایر نفتی است. به گفته این مقام اماراتی، تشدید تنش‌های تجاری و ژئوپولتیک بیش از سطح تقاضا و ذخایر نفتی بر بازار طلای سیاه تأثیر گذاشته است.

بهای طلا هم امروز (دوشنبه) روندی صعودی را طی کرد. بر این اساس، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۵۰۹.۴۵ دلار رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات