Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:35:16 GMT

استان قزوین رخت عزا بر تن کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۸۹۹۳

استان قزوین رخت عزا بر تن کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در روز نهم محرم الحرام و هم ‌زمان با تاسوعای حسینی که در تاریخ شیعه منتسب به غیرت و سقای دشت کربلا قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) برادر اباعبدالله الحسین (ع) است، مردم استان قزوین با سیاه پوش کردن شهرها و روستاها، این روز عزا را به یاد این بزرگ‌ مرد و اسوه ایثار، ادب و دلاوری در سوگ نشسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم قزوین هم با حضور در دسته های عزاداری و سینه زنی روز تاسوعای حسینی را گرامی داشته اند.

به ‌منظور برگزاری باشکوه عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تجمع باشکوه دسته‌های عزاداری، هیئت‌های مذهبی و عاشقان سیدالشهدا (ع) از ساعت 10 صبح امروز به صورت متمرکز در خیابان شهدای قزوین آغاز شده است.

همچنین پس از برگزاری مراسم عزاداری و سینه ‌زنی نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی ‌فقیه و امام‌ جمعه قزوین در خیابان شهدا اقامه خواهد شد.

کد خبر 4714861

منبع: مهر

کلیدواژه: تاسوعای حسینی قزوین مراسم عزاداری ماه محرم بوشهر قزوین هفته دولت شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه خرم آباد مراسم عزاداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز ضمن تبریک ایام مطرح کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده اما هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و روایات فراوانی در رابطه با کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبیینی خواند و با اشاره به شعار سال تاکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجه آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران است، قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، واردات بی رویه و … را از جمله آنها دانست و بیان کرد: مطالبات کارگران در جلسات مختلف با مسؤولان کشوری و استانی انتقال داده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090341

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • مجتبی حسینی: شکست پرسپولیس؟ خوشگل فوتبال بازی می‌کنیم و خوشحالم!
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است