Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای به اقدام اخیر ترامپ مبنی بر توقف مذاکرات صلح واکنش نشان داد.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان در واکنش به لغو مذاکرات صلح توسط رئیس جمهور آمریکا، با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که توقف مذاکرات صلح بیش از همه به زیان آمریکا است و طالبان به کمتر از خروج کامل نیروهای خارجی راضی نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه طالبان در بیانیه خود گفته است: ما با تیم مذاکره کننده آمریکا مذاکرات مفید داشتیم و توافقنامه نهایی شد، تیم مذاکره کننده تا دیروز از پیشرفت های انجام شده راضی بود و گفتگوها را در فضای خوبی به پایان رساندیم، هر دو جهت مشغول آمادگی برای اعلام توافقنامه و امضای آن بودیم. پس از اعلام و امضای توافقنامه، تاریخ ۲۳ ماه جاری میلادی نخستین روز نشست مذاکرات بین الافغانی تعیین شده بود و کشورهای منطقه، جهان و سازمان های جهانی نیز از این پروسه حمایت می‌کردند.

این بیانیه افزوده است: اکنون که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روند مذاکرات با طالبان را متوقف اعلام کرده است، تاوان این کار او بیش از هر کسی به خود آمریکا می رسد، اعتبار آمریکا را زیانمند و موقف آن را در قبال صلح برای جهان روشن ساخت، تلفات جانی و مالی آمریکا را بیشتر و نقش آمریکا را در تعامل سیاسی متزلزل معرفی می‌کند.

طالبان در بیانیه خود اضافه کرده اند: ما با ادامه مذاکرات ثابت کردیم که جنگ از سوی دیگران بر ما تحمیل شده و اگر به جای جنگ راه تفاهم اختیار شود، ما تا پایان برای آن متعهد می‌مانیم. عکس العمل نشان دادن بر یک حمله پیش از امضای توافقنامه، بیانگر حوصله مندی نیست. در حالی که اندکی پیشتر از این حمله، ایالات متحده و همکاران داخلی شان در حملات متعددی صدها افغان را به شهادت رساندند و دارایی شان را طعمه آتش ساختند.

طالبان افزوده است که زلمی خلیلزاد دعوت نامه رئیس جمهور آمریکا برای رفتن طالبان به آمریکا را در اواخر ماه اگست به آنها رسانده اما آنها این سفر را تا امضای توافقنامه در دوحه به تعویق انداخته بودند. طالبان برنامه قوی و موضع غیر متزلزل دارد، ما بیست سال پیش هم صدای تفاهم بلند نموده بودیم و امروز هم موقف ما همان است و باور داریم که جهت آمریکایی دوباره به همین موقف بر می‎‍‌گردد.

در پایان این بیانیه آمده است: مبارزه هجده ساله طالبان برای آمریکایی ها ثابت کرده باشد که خواست ما این است که کشورمان به گونه کامل از اشغال بیرون شود و افغان ها به خواست خود شان گذاشته شوند، دیگر به هیچ چیزی قانع نمی‌شویم و برای این هدف بزرگ به جهاد کنونی خود ادامه می دهیم و بر پیروزی نهایی باور کامل داریم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان ترامپ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود