Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین_ معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: به منظور ساماندهی و گسترش شبستان جدید الاحداث بقعه تاریخی امامزاده ولی ضیاء آباد، ساختمان الحاقی مجاورآن تخریب و هیچگونه آسیبی به بنای اصلی امامزاده وارد نشده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قزوین، به منظور ساماندهی و گسترش شبستان جدید الاحداث بقعه تاریخی امامزاده ولی ضیاء آباد، ساختمان الحاقی مجاورآن تخریب و هیچگونه آسیبی به بنای اصلی امامزاده وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: امامزاده ولی ضیاء آباد تاکستان یکی از مهمترین آثار تاریخی، مذهبی مربوط به دوره ایلخانی است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و حفاظت و نگهداری از این اثر ارزشمند از اولویتهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است. ارجمند با اشاره به آغاز پروژه ساماندهی و بهسازی شبستان جدیدالاحداث الحاقی به بنای اصلی امامزاده اظهار داشت: در پی درخواست اداره کل اوقاف و هیات امنای امامزاده ولی مبنی بر ساماندهی و نوسازی  شبستان کوچک الحاقی در مجاورت بنای اصلی امامزاده باتوجه به وضعیت سازه ای و ناپایدار آن ،موضوع توسط تیم کارشناسی این اداره کل بررسی و مجوز ساماندهی وتوسعه بنای خشت و گلی جدیدالاحداث الحاقی به بقعه اصلی که در دهه ۷۰ به عنوان شبستان احداث شده بود تحت نظارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان صادر گردید. وی افزود: پروژه ساماندهی شبستان بنای مذکور تا زمان ارائه گزارش واحد باستان شناسی اداره کل متوقف گردید و کتیبه تاریخی که در این بنا وجود داشت بعد از بازسازی در آن محل نصب و یا جهت نگهداری به موزه مردم شناسی تاکستان منتقل خواهد شد. شایان ذکر است: بنای تاریخی امامزاده ولی در تاریخ ۲۵/۱۱/۷۸ با شماره ۲۶۲۱ در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است . این بنا  بر روی صفه طبیعی سنگی نسبتا کوتاهی قرار دارد. ازاره بنا با قطعه سنگ های قهوه ای در دو ردیف تا ارتفاع ۱۰/۱ متر ساخته شده و بقیه را با آجرهای ساده بالا برده در سه دیواره بیرونی آن طاقنماهایی به وجود آورده اند. بر روی مکعب مزبور گنبد بنا قرار گرفته که در قسمت پایین به صورت استوانه ای یا ارتفاع ۳۰/۲ متر است و پس از قطاربندی ساده ای که به کمک دو رج آجر ایجاد شده بخش اصلی گنبد شکل گرفته است. این بنا از آثار دوره ایلخانی است و او را از احفاد امام موس کاظم (ع) می دانند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مسئولان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد
  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس