Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: بیان شعار «به نفسی انت و اهلی و مالی» از سوی هیئت‌های حسینی و یا عزاداران یعنی اینکه این فرد محو در اراده سیدالشهدا(ع) و تابع ایشان می‌شود چرا که اظهار مودت و محبت بدون تبعیت بی‌معنا است. ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محرم ماه ماجراهای عجیب و غریب است، حقیقتی ماندگار که اگر آدمی بخواهد جان سالم از مهلکه این دنیا به در ببرد باید خوب در این آئینه  بنگرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرم بیش از هر ماه دیگری به ما یاد می‌دهد چگونه یک فرد ممکن است در واپسین لحظات عاقبت به خیر شده و یا شقاوت در دنیا و آخرت را برای خود بخرد، محرم  معرکه‌ای برای آزمایش انسان است، معرکه‌ای برای سنجش آنهاییکه طالبند بدانند چقدر مرد میدان عمل هستند.

آنهایی که با بالیدن در هیئت‌های حسینی و نفس کشیدن در مجالس عزای سیدالشهدا(ع)  تنها به گفتن شعارهایی مانند «به نفسی انت و اهلی و مالی» بسنده نمی‌کنند بلکه در عمل نیز آن را نشان می‌دهند؛ موضوع مهمی که امسال با مطرح شدن در قالب جمله «به نفسی انت و اهلی و مالی» به شعار محوری هیئت‌های حسینی تبدیل شده است.

اظهار مودت و محبت بدون تبعیت بی‌معنا است

آیت‌الله حبیب الله شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با تشریح ابعاد شعار مشترک هیئت‌های حسینی اظهار داشت: یک فرد عرب وقتی می‌خواهد به کسی محبت کند و یا اوج ارادت و محبت خود را بیان کند از جملاتی نظیر «به نفسی انت و اهلی و مالی» استفاده می‌کند.

وی افزود: در حقیقت این جمله به یک معنا کنایه و استعاره است، یعنی وقتی کسی این شعار را مطرح می‌کند، خود را محو در وجود شخص مقابل دیده است و نسبت به او احساس وحدت می‌کند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان کرد:  بیان این شعار از سوی هیئت‌های حسینی و یا عزاداران یعنی اینکه این فرد محو در اراده سیدالشهدا(ع) و تابع ایشان می‌شود، چرا که اظهار مودت و محبت بدون تبعیت بی معنا است.

وی عنوان کرد: کسی که تابع سیدالشهدا(ع) است در رفتار خود نیز این تابعیت را نشان می‌دهند بنابراین معنای این شعار ایجاد مودت و تابعیت است و وقتی این تابعیت از امام حسین(ع) رخ داد آن وقت هیئت‌های ما تبدیل به هیئت‌های تراز انقلای اسلامی می‌شوند که مصداق بارز ویژگی‌های اسلامی و دینی هستند.

امام جمعه همدان گفت: امیدوارم ما تنها شاهد آمدن و رفتن سال‌ها و انتخاب شعارهای مختلف نباشیم بلکه به معنای واقعی کلمه  این شعارها را مورد تحلیل قرار داده و به آنها عمل کنیم.

سردار سلامی: حجت‌های عاشورا به ما روح ایستادگی داده استدرس‌های عاشورا| اندیشه انسان‌های جاهل به هیچ گره خورده است+ فیلمروحانی:‌ در هنگام مشکلات و فراز و نشیب‌ها نام "عاشورا" به ما مدد می‌رساند

شعار «به نفسی انت و اهلی و مالی» یعنی همه وجودم را از آن امام معصوم می‌دانم

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی یمین نیز با اشاره به ابعاد معنایی این شعار مطرح کرد: در فرهنگ شیعی جایگاه امامت و ولایت دو معنا دارد اول اینکه ما امام را جانشین معصوم پیامبر اکرم(ص) می‌دانیم و دیگر اینکه او فردی  است که مبین شریعت بوده و اختلافات رخ داده بعد از پیامبراکرم(ع) در شریعت را حل می‌کند.

 وی افزود: اگر بخواهیم نگاه دقیقتری به جایگاه امام معصوم(ع) داشته باشیم در حقیقت وی واسطه فیض بین خدای متعال و عالم است همان نکته مهمی که در زیارت جامعه کبیره به آن اشاره شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام معصوم واسطه فیض بین تمام عالم و خدای متعال است، ابراز کرد: در این نگاه همه هستی تفیله وجود امام معصوم است یعنی اگر او نباشد باقی چیزها نیز وجود نخواهند داشت.

وی با تشریح نسبت انسان به امام معصوم بیان کرد: امام معصوم یک نور و نسبت ما با او  نیز نسبت شعاع نور به نور است، نور کوچکی که زندگی خود را مدیون این نور می‌داند.

حسینی یمین با اشاره به اینکه شعار «به نفسی انت و اهلی و مالی» به معنای این است که من اصل وجودم را نیز از امام معصوم می‌دانم مطرح کرد: تحقق عملی این شعار یعنی ما همان کاری را انجام دهیم که امام معصوم(ع) انجام می‌دهند.

وی گفت: مثلا در شرایط کنونی جامعه و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود باید نگاه کنیم ببینیم اگر امام معصوم بودند برای رفع این مشکلات چه می‌کردند تا ما نیز آن را انجام دهیم.

 این خطیب توانا افزود: هیئت‌های حسینی می‌توانند برای تحقق این شعار مثلا در بخش اقتصادی علاوه بر صندوق کمک به مخارج هیئت صندوق دیگری برای کمک به نیازمندان و محرومان نیز قرار دهند یا از برخی خرج‌های غیر ضرور مانند دادن ناهار و شان پرهیز کنند در عوض هزینه آن را خرج محرومان کنند.

وی درباره نقش جوانان در تحقق این شعار تصریح کرد: ویژگی جوان تحول خواهی است یعنی جوانان می‌توانند نوآوری و خلاقیت را وارد هیئت های مذهبی کرده و جلوی انحراف را بگیرند.

حسینی یمین ابراز کرد: جوانان در صورت مشاهد بیان نکته‌ای اشتباه از سخنران یا مداح  موضوع را تذکر داده و می‌توانند با به دست گرفتن مدیریت هیئت‌های مذهبی از بروز اتقافات نادرست جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ح

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مجتبی حسینی از آقای ایکس: بازیکن ما را رها کن!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که به پایان فصل نزدیک می‌شویم، بسیاری از تیم‌های لیگ برتری فعالیت نقل و انتقالاتی خودشان را آغاز کرده‌اند و این در حالی است که تیم‌های خاص لیگ برتر با زیر نظر گرفتن استعدادهای این فصل، سعی دارند در فرایند جذب آنها پیش قدم شوند. در این بین مجتبی حسینی سرمربی تیم آلومینیوم اراک نسبت به وضعیت نقل و انتقالاتی به وجود آمده برای تیمش واکنش نشان داد و در نشست خبری پیش از دیدار با پیکان، از اقدام عجیب یکی از سرمربیان لیگ برتری صحبت کرد.

حسینی با اشاره به وضعیت نقل و انتقالاتی بازیکنان شهرستانی به تیم‌های پایتخت‌نشین گفت: من خواهشم از بچه‌هایی که کارگزار و مدیر برنامه این بازیکنان هستند این است که نباید فقط روی بحث مالی تمرکز داشته باشند. یک بازیکن اول باید استیبل و ثابت باشد و اینکه بخواهی با یک فصل فوتبال، یک بازیکن را از حریم امنش به جایی ببری که آینده‌اش مشخص نیست، ریسک زیادی دارد. اگر بخواهیم مسئله مالی را در نظر بگیریم، یک بعد دیگر این مسئله است. ما بایستی ببینیم جابه‌جایی این بازیکن جدای از صرف مالی، به صلاح او خواهد بود یا نه؟ اگر به‌عنوان یک بازیکن بهترین قرارداد مالی را هم ببندی، بعد در تیم بعدی عملکرد فنی خوبی نداشته باشی یا اصلا از فوتبالت لذت نبری، مسئله مالی اصلا برایت هیچ لطفی نخواهد داشت.

سرمربی آلومینیوم در ادامه تاکید کرد: این اتفاقات در فوتبال ما متاسفانه می‌افتد. ما سال گذشته با تیمی بازی داشتیم و بعد از بازی، سرمربی تیم حریف در وسط زمین داشت درباره سال بعدی از بازیکن من سوال می‌کرد. امسال هم این سرمربی این کار را می‌کند و یک سرمربی با یکی از بازیکنان ما ارتباط گرفته در حالی که او قرارداد دارد. این کارهایی غیر حرفه‌ای است که انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • انتقاد مجتبی حسینی از آقای ایکس: بازیکن ما را رها کن!
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • شناخت درست اهل بیت و تبعیت از آنها از واجبات است