Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه علمیه گفت: وظیفه ما استقامت در مسیر حق است و اگر در مقابل دشمن احساس ضعف نکنیم، به آرامش خواهیم رسید. ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه در مراسم شب تاسوعا سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبیین شیوه صحیح ایستادگی در امتحانات الهی گفت: وعده الهی و تجربه تاریخی از زندگی انبیاء و اولیاء (ع) نشان می‌دهد اگر تقوای اجتماعی داشته باشیم، به خدا توکل کنیم و از رهبر الهی جدا نشویم، خداوند برای عبور از مشکلات، گشایش ایجاد می‌کند «وَ مَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَ مَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توکل این نیست که ما کوتاهی کنیم و بار خودمان را بر عهده خدا بگذاریم، گاهی برخی افراد اینگونه هستند یعنی کوتاهی می‌کنند و از خدا هم گله‌مند می‌شوند که چرا کار ما را درست نکردی، توکل این است که ما تلاش و بندگی کنیم و نتیجه و خدایی کردن را به خودِ خدا بسپاریم. امام خمینی در دوران 10 سال اول انقلاب و با آن همه مشکلات و جنگ‌ها و ...، می‌فرمود: ما مأمور به وظیفه هستیم، خدا از ما بندگی می‌خواهد و نتیجه هم دست خداست. این تعبیر برآمده از روایت است، امیرالمومنین (ع) فرمود: «عَلَيْكَ بِالسَّعْيِ وَ لَيْسَ عَلَيْكَ بِالنُّجْحِ» با سعی و تلاش کرد، نتیجه با تو نیست بلکه با خداست.

این استاد حوزه علمیه تقوای اجتماعی را به معنای تسلیم نشدن در مقابل دشمن دانست و افزود: توکل اصلی در جامعه که موجب گشایش می‌شود، توکل ولیّ و رهبر جامعه است و استقامت و آرامش ولیّ موجب سرریز آرامش و مقاومت به مؤمنین خواهد شد.

حجت‌الاسلام عالی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را مظهر تسلیم‌ناپذیری و عدم تزلزل خواند و گفت: وظیفه ما استقامت در مسیر حق است و اگر در مقابل دشمن احساس ضعف نکنیم، به آرامش خواهیم رسید.

ادامه سخنان حجت‌الاسلام عالی را در فایل صوتی زیر بشنوید.

گفتاری از حجت‌الاسلام رفیعی | استدلالی روایی بر بیشتر بودن خطر منافق از مشرکحجت‌الاسلام عالی: حضور مدیران پیر و خسته، حرکت انقلاب را کند کرده است

 

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط حضرت عباس (ع) مداحان اهل بیت موکب تسنیم حجت الاسلام مسعود عالی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت عباس ع مداحان اهل بیت حضرت عباس ع مداحان اهل بیت محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • لایپزیش 4-1 دورتموند: خوش به حال پی‌اس‌جی!‏
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • سون هیونگ مین: مقابل آرسنال همان تاتنهام خواهیم شد
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند