Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:34:42 GMT

تثبیت شاخص دلار

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۹۸۹۷

تثبیت شاخص دلار

شاخص دلار موفق شد در ابتدای معاملات هفتگی نیز در کانال ۹۸.۴ واحد باقی بماند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از سخنان جدید رئیس بانک مرکزی آمریکا که به گمانه‌زنی ها در خصوص کاهش مجدد نرخ بهره در آمریکا شدت بخشید، ارزش دلار در بازارهای جهانی نسبتا تثبیت شد. جروم پاول گفته بود که به منظور حفظ و تقویت رشد اقتصادی آمریکا، بانک مرکزی در زمان مناسب از ابزارهای در اختیار خود استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد در معاملات روز دوشنبه نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز جمعه و در سطح ۹۸.۴۲۳ واحد باقی ماند. در برابر ین، هر دلار به ۱۰۶.۹ ین تقویت شد تا به بالاترین سطح این ماه خود برسد. هر دلار استرالیا به ازای ۰.۶۸۵۷ دلار آمریکا مبادله شد.

ماساهیرو ایشی‌کاوا- استراتژیست ارشد موسسه "دایوا سکیوریتیز" گفت: انتظار نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در معاملات امروز به کمک دلار آمد و جلوی ریزش زیاد آن به دلیل آمار نه چندان خوب اشتغال را گرفت.

پس از رسیدن ارزش یورو به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار طی ۲۸ ماه اخیر، امروز ارزش ارز واحد اروپایی در برابر اسکناس سبز اندکی تقویت شد تا هر یورو به ازای ۱.۱۰۲۵ دلار مبادله شود. با این حال یورو از رکورد امسال خود و رسیدن به کانال ۱.۱۳ دلار فاصله زیادی دارد. از سوی دیگر اما پوند که در حال بازیابی تدریجی ارزش خود است به ۱.۲۲۸۲ دلار افزایش یافت هر چند که با توجه به تداوم بحران داخلی سیاسی در انگلیس بر سر چگونگی حل و فصل مساله برگزیت، چشم انداز پوند کماکان پر ریسک است.

در برابر سایر ارزهای جهانی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۱۶۳ دلار کانادا، ۰.۹۸۸۸ فرانک سوئیس و ۷.۱۳۰۳ یوان چین مبادله شد.

بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا مجدد به کانال ۱.۵ درصدی برگشت و از ۱.۶۰۸ درصد به ۱.۵۶۷ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دلار بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس