Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیامی که از سوی محمدمهدی شهریاری صادر شده، آمده است: محرم، یادآور بزرگ‌ترین حماسه ظلم ستیزی و ایستادگی بر ستون ایمان و کربلا سرزمین ندای "هل من ناصر ینصرنی" به رهپویان طریق آزادگی در طول تاریخ است که عاشورا در این رسالت ماندگار وحی نورانی پیامبران را دیگربار در گوش‌های سنگین فرود آورد و بر فراز قلّه رسالت احیای امر به معروف و نهی از منکر جای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرده است: نهضت انقلابی ما نیز به تاسی از نهضت عاشورا احیا کننده فضیلت و ارزش‌های اسلامی بوده که در گام دوم انقلاب این دستاورد غنی، نیازمند بازیابی پیام حضرت سیدالشهدا (ع) برای حل مشکلات و ایستادگی در مقابل بداندیشی دشمنان هستیم.

وی در ادامه این پیام آورده است: واقعه دردناک و غم انگیز تاسوعا و عاشورای حسینی که صحنه نمایش رویارویی حق علیه باطل بود، حقیقتی است که همیشه در تاریخ زنده خواهد ماند و شیعیان و عاشقان سالار شهیدان با عزاداری و مدیحه سرایی و توجه به پیام " عدالت همه جانبه" و "منطق عاشورا" ارادت خود به امام خویش و انزجار از ظلم و تباهی را به جهانیان نشان می دهند. قیام ابا عبدالله الحسین(ع) از آنجا که نشأت گرفته از حق و راستی بود، زمینه ساز حرکت های جهادی و جنبش ها و نهضت های بزرگ اسلامی و آزادی خواهی در تاریخ شد.

استاندار آذربایجان غربی با آرزوی قبولی عزاداری و توسل‌های مردم متدین و محب اهل بیت در آذربایجان غربی، فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفایشان را محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شهیدپرور آذربایجان غربی تسلیت گفته و اظهار امیدواری کرده است که با عنایت آن امام همام، ادامه دهنده واقعی بینش و نهضت حسینی باشیم.

امروز /دوشنبه/ تاسوعا و فردا /سه شنبه/ عاشورای حسینی است.

امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری توسط سپاهیان یزید به سرکردگی عمر بن سعد در کربلا به شهادت رسیدند که این واقعه، بزرگترین فاجعه انسانی لقب گرفت.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عاشورای حسینی آذربایجان غربی محرم ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم

در حاشیه تمرین استقلال، سید حسین حسینی از سوی هواداران باشگاه تشویق شد.

دانلود (1.8MB)

دیگر خبرها

  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است